Thommas88 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei. Fant ut at det ikke er skjermkortet mitt som er problemet alikeveld for da jeg nå skal sende det i retur så bytttet jeg skjermkort tilbake til gammelt å spiller nå med det gammle skjermkortet mitt ati saphire 4870. Nye kortet var xfx 5870. Oppdatert bios å formatert flere ganger så lurer på hva det kan komme av. Skal kjøre memtesten i hele natt til jeg står opp i marra tenkte jeg. Andre grunner ? Vet at det kan være programmvare osv men det skjedde bare nå som jeg byttet til 5870 og nå når jeg har det gammle kortet. Har resatt bios også så ikke noe OC pågående System Manufacturer: NVIDIA System Model: NFORCE 680i SLI BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG Processor: Intel® Core2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz (2 CPUs) Memory: 4096MB RAM Available OS Memory: 4094MB RAM Page File: 2388MB used, 5798MB available Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Vil det si at du fikk samme feil med ati saphire 4870 også? Jeg mistenker enda de ram brikkene dine, så er spent på memtest over natt! Edit: Gammel tråd Adjin! Endret 23. april 2010 av ask99 Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Hei. Nå har jeg vist gått glipp av noe igjen, kunne du linke til den forige tråden din? Den der noen sier at det nok er gpu som er problemet og der du forklarer litt mer om hva du har, hva som skjer, når det skjer og hvilke feilmeldinger du får? Gjerne samme tråden der du har laste opp dumpen fra bsod. det vanligste med bsod er, hvis den kommer når du gjør noe spesielt, f.eks starter et program, kobler til internet eller lign. er det mest sansynlig sofware eller driverrelatert. Hvis den kommer tilsynelatende tilfeldig er det mest sansynlig minnerelatert. Siden du kjører memtest i natt finner du sikkert ut av det i morgen, ellers en fordel å kjøre memtest med en og en brikke, kan også prøve etter at du har testet en brikke og funnet den i orden og se om maskinen oppfører seg stabilt. Litt fasinert over at ingen spurte om du hadde mulighet til å teste gamle gpu før du sendte inn nye. Endret 23. april 2010 av Adjin Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Jeg har kjørt feilfritt med 4870 i 2 år helt til jeg byttet til 5870. Da fikk jeg gray and black stripes så oppdaterte jeg bios å da fikk jeg BSOD istede. Det skjer helt random at jeg får BSOD men det er bare i spill. Pcen står på dagen lang ellers å bare i spill får jeg problemer. GTA, just cause 2, Battlefield BC2. Ja jeg håper det er rammen nå Har faktisk 2 andre brikker som er litt eldre men de er fra når jeg bestilte pcen de også. Fant ut at de jeg bestilte var litt treige så jeg kjøpte 4stk nye istede som var raskere enn de 2 gammle jeg hadde. MEN bygger ny pc nå også så er vel ikke så lenge til jeg må lide med denne pcen men hadde vert greit å fått vekk det problemet siden dette da blir en serverpc eller en pc som jeg bruker i nød. Men da legger jeg meg å tar en memtest til i morgen. Skal holde kameraet klart til BSOD. Så ta bilde av den xD. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 hvilken driver bruker du? legg inn windows på nytt fra orginal DVDen, vis du får mange BSOD også burde du legge inn siste driver fra amd http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/ATI-Catalyst-10-4-Hotfix.aspx Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 hvilken driver bruker du? legg inn windows på nytt fra orginal DVDen, vis du får mange BSOD også burde du legge inn siste driver fra amd http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/ATI-Catalyst-10-4-Hotfix.aspx Yes du linka den på forrige tråd også. har prøvd med driverene fra hjemmesiden til xfx å cden. Driveren jeg bruker nå til 4870 er Driver File Version: 8.14.0001.6099 (English) Driver Version: 8.712.0.0 Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Memtest var helt god. Ikkenoe som poppa opp. Har 2 andre brikker som jeg kan teste men som jeg kom på nå at det er ikke føretter jeg tar windpows update dette pleier å slå inn. Formatere en gang til frister ikke men fresh install uten noen form for updates untatt directx osv da må jeg jo ha for å spille men kan prøve det. Men er det noen vits å prøve de 2 andre brikkene hvis mem-t sier at det ikke var noe galt. Sikkert en feilmargin på testen også. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Ati 5xxx serier har en cold bug, som gjør at mange får problemer ved lav belastning. Det har blitt bedre med senere drivere, men ikke helt borte. Heldigvis er det en quick fix, se mer her ... Så hvis dette er problemert ditt, så skal dette hjelpe. Jeg hadde dette problemt på mitt 5970, og denne fixen hjalp meg ... Lykke til Endret 23. april 2010 av drbo Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Ati 5xxx serier har en cold bug, som gjør at mange får problemer ved lav belastning. Det har blitt bedre med senere drivere, men ikke helt borte. Heldigvis er det en quick fix, se mer her ... Så hvis dette er problemert ditt, så skal dette hjelpe. Jeg hadde dette problemt på mitt 5970, og denne fixen hjalp meg ... Lykke til Ty for tips men har 4870 kort i nå og det er forsatt BSOD. Så må være noe annet. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) feilpost Endret 23. april 2010 av drbo Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg hadde akkurat samme problemet med mitt XFX HD 5870 kort. Det er feil med driverne, men veldig lett å ordne opp i... Du må bare overklokke kortet littegrann.. Sitter på jobb nå men send meg en PM hvis du vil vite mer. Det er ikke noe feil med resten av oppsettet ditt, da folk fra hele verden sliter med samme problemet (uansett hvilket oppsett de har ellers). Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Yes. Skal PM deg hvis det er kortet men prøver med 2 forskjellige kort nå å samme feil med begge. Ikke så trolig at det er begge korta så prøver nå med 4870 innstalert å ser hvordan det går. Bare venter på en bluescreen til så jeg får oppgitt errorcode. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Tro meg, det er kortene (eller rettere sagt Catalyst-driverne, mange som har trøbbel bruker 9.12-driverne isteden). EDIT: Er ikke bare du som har dette problemet: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=124747&highlight_key=y&keyword1=vertical%20stripes EDIT2: Sorry, så ikke at du mente bluescreen :S Hadde det vært de vertikale stripene så... Endret 23. april 2010 av gromit190 Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Tro meg, det er kortene (eller rettere sagt Catalyst-driverne, mange som har trøbbel bruker 9.12-driverne isteden). EDIT: Er ikke bare du som har dette problemet: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=260&threadid=124747&highlight_key=y&keyword1=vertical%20stripes EDIT2: Sorry, så ikke at du mente bluescreen :S Hadde det vært de vertikale stripene så... Hadde stripene før men oppdaterte bios å da forsvant de men nå er det BS istede. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Men er det noen vits å prøve de 2 andre brikkene hvis mem-t sier at det ikke var noe galt. Det er jo verdt et førsøk, da får du jo utelukket helt om det er noe tull med brikkene. Vet du har en kvalitets psu, men du har ikke tilgang til en annen psu, å teste med? Har du prøvd å teste med OCCT Perestroïka, og sett om det er noen tester som går bra, og om det er noen som feiler. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Kan teste med min nye 750W Dette er da min nye pc men ikke helt ferdig enda. Btw er det et programm der jeg får stressa pcen litt istede for at jeg må spille til det skjer ? Endret 23. april 2010 av Thommas88 Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Aha, fant gamle tråden. Prøv å ta ut usb disken. helst alle usb enheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå