glemyk Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei.. Jeg sitter på et grafikk-kort av typen Nvidia Geforce 9500 GS, som jeg begynner å bli mektig irritert av.. Jeg kjøpte meg ny pc i januar i fjor, Hp pavilion a6655sc, og har kanskje bare fått benyttet meg av den i la oss si ca 6 mnd sammenhengende grunnet reprasjoner og feil med grafikk-kortet.. Jeg har har hatt den inne på rep 3 ganger på grunn av samme feil med dette her hersens grafikk-kortet, og nå sitter jeg med en frykt om at det kan bli en 4 gang.. Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre med dette problemet?? her er noen linker som indikerer problemet som jeg har.. http://www.youtube.com/watch?v=CMXRKpNEorY http://www.youtube.com/watch?v=raFGD4mmNK0 Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Se spesielt "Hva du kan kreve?". Be om å få et nytt skjermkort fra selger, og håp på at dem er fri for 9500 GS, så du får et tilsvarende eller bedre kort. Hvis du blir tilbudt et annet kort, så søk etter tester på det, og se at det er bedre enn 9500 GS! Endret 22. april 2010 av ask99 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Problemet er åpenbart at viften tar borti noe annet og dermed lager den forferdelige raspelyden. Du kan sansynligvis mekke en egen fiks på problemet om du bare er litt praktisk og ikke redd for å sku kjøleren opp, men du har selvfølgelig krav på et nytt kort i en slik sammenheng. Når det gjelder at du er redd å få flere kort med feil så tror jeg det beste bare er å forklare dette grundig til butikken og se om du kan få et lignende kort av en annen modell eller noe slikt for å unngå problemet. Av erfaring så er de fleste butikker faktisk rimelig fleksible på slike ting hvis du faktisk kan dokumentere problemstillingen din på en god måte og presenterer deg fornuftig (dvs. ikke hissig og stridig for det løser nesten aldri ting). -Stigma Lenke til kommentar
glemyk Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 takk for hjelpen.. Men har jeg virkelig krav på et nytt å kanskje bedre kort nå som jeg tror garantien på pcen har gått ut? Jeg har og forklart eksakt hva problemet er til butikken, men det har tydeligvis ikke hjulpet noe særlig.. Når det gjelder å evt fikse problemet selv, så tar ikke jeg noen sjangser på grunn av at jeg er redd for å ødelegge noe.. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Hatt samme problem selv faktisk. Men da måtte jeg dytte litt på vifta for den drev lenger å lenger ut av plassen sin så en dag så hadde jeg bare firkanter på skjermen å lurte på hvorfor. Så inn i kabinette å der hang vifta løs fra kortet. Så jeg teipa rett å slett en annen huge vifte på der den satt. Men hør på de over. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 takk for hjelpen.. Men har jeg virkelig krav på et nytt å kanskje bedre kort nå som jeg tror garantien på pcen har gått ut? Jeg har og forklart eksakt hva problemet er til butikken, men det har tydeligvis ikke hjulpet noe særlig.. Når det gjelder å evt fikse problemet selv, så tar ikke jeg noen sjangser på grunn av at jeg er redd for å ødelegge noe.. Skjermkortet har 5 års reklamasjonstid som skal dekke alle slike ting. Selv om garantien evt. er gått ut så dekker reklamasjonsretten i Norge dette. Er det eldre enn dette? Normalt har du bare krav på et likt kort eller tilsvarende, men som sagt om du forklarer problemet til butikken så lar det nok gjøre å få en litt annen modell slik at ikke får samme problem igjen. Men om du snakker om å få et BEDRE kort som en slags kompensasjon for at du ikke faktisk har fått brukt maskinen i dene lange perioden mens det har vært verditap på produktet så aner jeg ikke om du faktisk har noen rett til noe sånt. Jeg husker forresten ikke om reklamasjonsretten begynner på nytt etter produktet har vært til reparasjon. Jeg var at om du må reklamere en del og får tilsendt ny så begynner ihvertfall hele 5års perioden faktisk på nytt fra du mottar det nye kortet, og jeg TROR at det også gjelder reparasjoner faktisk, men det må du undersøke mer selv eller få bekreftet av andre her på forumet før du evt. tar det for god fisk, for jeg er som sagt ikke 100% sikker på det i skrivende stund. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå