Gå til innhold

Rimelig allround PC med mulighet for Solidworks/3dsMax

Anbefalte innlegg

Har lett meg i hel, men siden jeg ikke egentlig "snakker pc", så sliter jeg litt med å avgjøre hva jeg egentlig trenger. Er student, og trenger en god allround pc som kan vare 2-3 år, og som jeg også kan gjøre litt 3dmodellering på. Den skal flyttes endel, så helst noe som er bittelitt kvalitet (men forstår at det ikke er forenlig med budsjettet mitt)

Budsjett: rundt 6000-7000 (med mulighet for opp mot 8000 om det virkelig er verdt det)

Størrelse: 14-16"

Bruk:

- Vanlig dilling (se tv/film, surfe, høre musikk, tekstedigering osv)

- Adobe CS4 (gjør endel grafisk design)

- Enkel 3d modellering og kanskje litt rendring (hovedsakelig Solidworks, 3Ds max..kanskje litt Catia og Maya)

- Ikke spilling

Selv om jeg ser film osv, så er jeg ikke sykt kresen på skjermkvalitet osv. Forventer heller ikke å kunne gjøre underverker i Solidworks/3DsMax, målet er bare å kunne kjøre programmene ok minus slik at jeg kan øve meg litt hjemme og gjøre lettere oppgaver. Trenger heller ikke at det går veldig fort.

Problemet mitt kommer når jeg vet jeg trenger et bra skjermkort, men at de fleste der ute er sikta på gaming. Et proff desktop kort er langt utenfor rekkevidde, så lurte på om noen kunne foreslått et "vanlig" budjsett et, som de vetfungerer med nevnte programmer. Og hva er et minimum?

Prosessor enoe annet jeg sliter med. Hvor mye har det egentlig å si? Bør jeg prioritere skjermkort og ram, eller vil prosessoren utgjøre en stor forskjell?

Selv har jeg havna litt på disse modellene: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATL65011R/toshiba-satellite-l650-11r og http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ENTJ75JO724NC/packard-bell-easynote-tj75-724

Vil helst ha Toshibaen, da jeg av en ukjente grunner føler det er bedre kvalitet enn packard bell, samt at den er penere. Men skulle helst ha hatt pcen så kjapt som mulig da...

Takknemlig for all hjelp...jeg trenger det virkelig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...