miniPax Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg og en kammerat har en heftig diskusjon her. Jeg mener det eksisterer vann som er så oksygen-rikt at du kan "puste" i vannet. Han mener dette ikke eksisterer. Hvem har rett? Svar må kunne bevises...hehe, jeg vil ha rett... Rettelse: Er ikke vann i vanlig forstand, men en slags væske av noe slag. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 etter jeg så "The abyss" sammen med en venn så sa han at han hadde sett sånn som du snakker om på "discovery" ... om det er sant eller ikke vet ikke jeg ... men .... muligens (navn .. halkke peil) Lenke til kommentar
inoxx Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg mener at det ikke er noe vann som man kan puste i (o2 rikt) Det mest o2 rike vannet som finns er slik som blir hvit slik som er nederst i fosser osv. Men det innholder 70% luft og 30 %vann du kan puste i det men ikke utenom og få lungene fulle av luft etter et par trekk og du vil omkomme. Svømmer du i dette vannet kommer du til og drukne for det er ikke nok vann til og holde deg oppe. Og du kommer deg ingen vei for du får ikke tak i vannet. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 hallo.. det er samme hvor oksygenrikt vannet er, lungene klarer ikke hente noe O2 ut av vannet uansett. Det er slikt man har gjeller til. Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Ok, la meg si det slik. Vann består av H20. En del klasium, kanskje noe magnesium, spørs hvor i verden du er, noe nitrogen, +++ andre ting. Luft er 02, pluss mye hydrogen, nitrogen, anna drit... Lungene dine, mine, etc, kan ikke ta i bruk stoffer i Aq/f form. Det er også O2 binningen lungen din gjør seg nytte av, og den har ingen mulighet til å bryte opp hydrogenbinningen selv. Det din kompis tenker på, er en veldig gammel, og kul film, sist jeg så den, om noen dykke karar nede i en båt, som måtte gå veldig dypt, fordi de skulle finne en ufo, og for å gå så dypt, pga trykket, må han dykke karen ta i bruk flytende luft (som ligger på MANGE minus), men det dære var sikker noe anna, unz, han greier å puste ved hjelp av den luft væska, finner romvensnet, og kommer til overfalten. --- Punktum er oppskryt. Altså, per i dag, så fins det ikke noe sånn pustbar væske. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 (blablabla) Altså, per i dag, så fins det ikke noe sånn pustbar væske. altså per i dag FINNES det slike vesker, de er bare svin-helvetes-dyre og det største dyret de har pakka oppi ei slik løsning tror jeg var ei rotte (som vanlig), det skal i teorien gå bra med mennesker også og man hadde planer om å bruke det bl.a. på kuvøseavdelinger på sykehus. kansje vi får se det in action om noen år edit: skal se om jeg klarer å grave opp navnet på vesken og firmaet/er som lager det. Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 ir.chem.cmu.edu/irproject/curriculum/challengeProblems/ liquid-breather.doc ok da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå