Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ingen utbetaling av lønn, hva sier loven?

k_flaathe

Anbefalte innlegg

Hei.

Uten at jeg skal gå mere innpå det nå (kan sikkert forklare dypere på et annet tidspunkt), så lurer jeg på et par småting.

Har en tvistesak med en tidligere arbeidsgiver, som nekter å utbetale siste to uker med lønn. Etter jeg leverte inn oppsigelsen min med oppsigelsesfrist på to uker, så ble det masse trøbbel med anklaging om arbeidsoppgaver som ikke ble gjort.

Noe av det er riktig - ja jeg har unnlatt å gjort arbeidsoppgaver i to dager.

Jeg ble ansatt som vekter i et lite firma, og etter jeg leverte inn oppsigelsen min så ble jeg flyttet over på nattevakt som vaktmester i diverse nabolag.

Har jeg noe rett i at arbeidsoppgaver som ikke ble forklart til meg ved ansettelse, og stillingsarten min "Teknovekter", stilling "Vekter" tilsier ingenting om vaktmester-jobb?

Bunn i grunn så mener den tidligere arbeidsgiveren min at jeg har gjort "absolutt ingenting de siste tre ukene", og han sier han kan dokumentere dette - noe som jeg vet er løgn, og dermed nekter å utbetale de siste to ukene mine.

Er dette lov???

Jeg har hatt en korrespondanse med han over mail, der jeg har spurt om den dokumentasjonen siden 24 mars.

Jeg har jobbet på den arbeidsplassen i totalt 6 uker og siste arbeidsdag var 15 mars.

Håper virkelig at det er noen som har et synspunkt på dette, da jeg har minimal med økonomi til å ansette en advokat på dette og om jeg burde gå til ansettelse av en. Er ikke organisert.

Mvh

k_flaathe :dontgetit:

Endret av k_flaathe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...