Gå til innhold

Finnes det ikke værtettet pentax lengere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann

Jeg og en kompis satt og leitet etter kamra.

Etter som jeg kan lese på pentax sine sider og prisguiden er verken K-7 eller K-x værtettet?

K-7 har værtetting, det skulle bare mangle. Rart at du ikke har sett at det, de reklamerer jo til og med det. K-x, etterkommeren til den værtettede k200d, er derimot ikke værtettet.

Lenke til kommentar

Pentax påsto rundt lanseringstidene til K-x og K-7 at disse ikke var etterfølgere til henholdsvis K20D og K200D. Jeg mener det er bare tullprat fra PR-avdelinga som vil hevde at de nye kameraene er i en ny klasse over de gamle. De som har laget Pentax DSLR timeline på Wikipedia har slukt agnet rått. Jeg systematiserer oppgraderingene ved å tenke slik:

K-7 erstattet K20D (værtettede toppmodeller)

K-5 erstatter K200D (værtettede midtmodeller)

K-x erstattet K-m (begynnermodeller)

K-5 kommer nok i løpet av året. Helst snart. De viktigste oppgraderingene fra K-200D tror jeg blir video, live view, ISO-ytelse, skjerm, programvare og størrelse. K-5 vil nok arve mye fra K-7, men blir trolig nedgradert på følgende områder: prisme->speil, lysmåler, seriebildehastighet. Oppgraderingene i forhold til K-x tror jeg blir sensor, værtetting, fokusbekreftelse, skjerm.

K-7 tror jeg vil bli erstattet ca 0,5 - 1 år etter at K-5 blir lansert. De viktigste endringene tror jeg blir ISO-ytelse, bedre AF-sensor, 1920x1080 video, programvare og funksjonalitet i forbindelse med video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...