heggstad Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei igjen! Har fått et nytt medlem i min fotosekk i dag, nemlig canon ef 17-40f/4. Derfor har jeg også måtte testet litt ute i nærmiljøet, og har på grunn av dette et "test-bilde", som jeg gjerne vil ha kritikk på. Det er nemlig et par et ting som gjør at jeg er selv usikker på bildet, deriblandt den overeksponerte solen. Er det noen som har noe å si? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Hei igjen! Har fått et nytt medlem i min fotosekk i dag, nemlig canon ef 17-40f/4. Derfor har jeg også måtte testet litt ute i nærmiljøet, og har på grunn av dette et "test-bilde", som jeg gjerne vil ha kritikk på. Det er nemlig et par et ting som gjør at jeg er selv usikker på bildet, deriblandt den overeksponerte solen. Er det noen som har noe å si? Fin dybde i dette bilde her, men savner litt med dybdeskarphet og syntes himmelen kanskje er litt for utbrent!? hmmm...ser at det er tatt med akkurat det objektivet jeg ønsker meg. Må ærlig si at jeg har sett betydelig skarpere og mer detaljerte bilder tatt med denne linsa her, sammen med 5d. Hvilke blender åpning ble brukt? Ble det tatt med 5d(huset burde vell ikke ha all verdens å si derimot,men er ikke noe hemmelighet at 5d bringer frem det beste av objektivet, ut ifra det jeg har sett på diverse nettsider)? Endret 23. april 2010 av dan83 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Det du ser, Dan83, er vel et resultat at fokuspunkt er alt for nærme oss. Slik at kun det som foran første pytt er skarpt ... Det er i hvertfall slik det ser ut for meg. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Tusen takk for kritikken! Jeg tar så absolutt selvkritikk at bildet ikke når krava til skarphet. Jeg vil likevel påpeke at jeg synes selv at bildet blir en del skarpere om du zoomer inn på bildet, da jeg synes nettlserens nedskalering ødelegger. Blenderen som er brukt er f/13. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Når du er så nært bakken er det ofte nødvendig å bruke f/16 eller f/22. Har selv fått ødelagt bilder pga det problemet. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Når du er så nært bakken er det ofte nødvendig å bruke f/16 eller f/22. Har selv fått ødelagt bilder pga det problemet. Ja, kan godt tenke meg det, og takker for tipset. Men jeg må vel også få si at selve grunnen for min blender og ikke noe mindre, er at jeg ikke hadde med meg stativet... Men bedre lykke neste gang, er vel da konklusjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå