Haeggis Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Heisann... Nå har jeg surfet, troubleshootet og lest til øyet er stort og vått, og hjernen snart koker over... Jeg er en av smartingene med det ikke-eksisterende Telenormodemet fra Zyxel (P2602HWT), og har nettopp installert Win7 på maskinen. Maskinen er en AOpen XCcube XC761 med Realtek Family Ethernet Gigabit 8110s nettverkskort. Jeg har installert de siste drivere for alt mulig som Win7 ikke fant selv, men kommer fortsatt ikke på internett med lørja. Jeg prøvde å få liv i et D-link DWL-520+-kort for trådløs tilgang, men det er umulig å få Win7 til å oppdage kortet, og jeg finner ikke drivere som fører kortet til liv... Pr. nu, er altså maskinen koblet til routeren med kabel, men det virker ikke som de finner hverandre :'( Kabelen er testet. Toshibaen min med Linux leker seg lett rundt på nett med samme kabel og kabelport på modemet... (ja, jeg slo av trådløst på Tosh'en når jeg skulle teste kabelen...) Er det noen guruer der ute som har en idé om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Kommer du på nettverket i det hele tatt? Eller er det null kontakt mellom win7 og routeren? Lenke til kommentar
Haeggis Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Null kontakt Hjelper noe av dette? Endret 22. april 2010 av Haeggis Lenke til kommentar
Haeggis Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 ...akkurat nå kom jeg inn på modemet via Linuxmaskinen, og registrerer at MODEMET finner Win7-maskinen. Skulle gjerne postet et skjermbilde, men jeg vet ikke hvordan jeg kjører PrtSc i Ubuntu :s Lenke til kommentar
Haeggis Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Der var'n, gitt; ...men nå er XC Cube'n for øyeblikket borte fra listen igjen :s Lenke til kommentar
Haeggis Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 XC Cuben er tilbake på listen... Jeg fant korrekte drivere. De er nå installert, og Win påstår at enheten virker som den skal, men den kan ikke startes? (Feilkode 10) Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Sliter litt med samme routeren selv. Har standar xp desctop med kabel til router. Etter en stund med tilkobling slutter all komunikasjon å virke. Er fremdeles tilkoblet men ingenting fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå