Bolson Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg solgte min CS V for 4k og har sett dem gå for mindre enn det. 5000 har jeg sett nede i 4-5k brukt. 15-20k er helt absurd, og er det dobbelte av det en 5000 koster ny. Francis Realiteten er at i dag koster de fleste CoolScan scannere av noe nyere modell mer brukt enn de kostet nye. Tilgangen er såpass begrenset - og nye kan man nesten glemme å få tak i. I tillegg selges de fleste CoolScan med diverse ekstrautstyr som legger på prisen relativt mye. Billigste jeg fant på Ebay ligger på ca 9 500 + mva. Ja det var en rimeligere, men den var så tidlig i budprosessen at det var lite å bry seg om. V ED låg på ca 3 200 kr + mva. Til og med 9000 ED, som faktisk er mulig å få tak i ny til $ 2 199 (om man har flaks), selges dyrere på Ebay enn de få man kan få tak i i butikk. Og du kan klart være heldig, men realiteten er at du i dag må betale fett for både CoolScan og Minolta Dimage scannere. Så 15 - 20k er faktisk ikke absurd, i og med at de fleste selges med ekstrautstyr for 5 - 10k. Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hva vil gi best resultat av disse to alternativene: 1: Scanne bildet. 2: Scanne negativet til bildet. Jeg har jo bildet til de fleste negativene mine. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Negativet, fortsatt at skanneren er bra. Francis Lenke til kommentar
wiak Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Negativet, fortsatt at skanneren er bra. Francis jau, har du en dårlig scanner får du dårligre en det gamle bilde ;p negativet er vel orginalen, så vis man har veldig bra scanner får man virkelige bra bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå