Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 av en eller annen grunn kaller folk onsdag for lillelørdag. for meg er det mer logisk å kalle onsdag for lilletorsdag. lille julaften er jo 23 desember, dagen før julavten. noen folk liker sikkert å feste midt i uka, på onsdag, men i faen det må da være mulig å kalle det noe annet enn lillelørdag. hva har jeg oversett? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg tror du bare lager en for stor sak ut av det. Tviler på at det var vitenskapsmenn som sa at onsdagen fra nå av skal hete lillelørdag. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg tenker at onsdag er midt i uken, og at man er halveis til helgen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Skjønner heller ikke det der Lenke til kommentar
Husam Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Dette er et uttrykk som henger igjen fra den gangen mange hadde egen hushjelp. Hushjelpene hadde som regel fri på onsdag kveld og kunne dermed gå ut "på byen" disse hverdagskveldene, slik de evt også kunne gjøre det på en vanlig lørdagskveld. Jeg regner med du sjekket wikipedia før du spurte, og jeg ser ikke helt problemet med denne forklaringen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 det var da faen til ting som skulle stå på wikipedia. blir alt for ofte overasket. Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Dette er et uttrykk som henger igjen fra den gangen mange hadde egen hushjelp. Hushjelpene hadde som regel fri på onsdag kveld og kunne dermed gå ut "på byen" disse hverdagskveldene, slik de evt også kunne gjøre det på en vanlig lørdagskveld. Hvis de hadde fri på en onsdag, er det ikke bedre å gå ut på en tirsdag? Slik at du ikke blir fyllesyk på en arbeidsdag? Dermed lilletirsdag? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 De jobbet nok ikke 8-16, men nærmere 6-22 tenker jeg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 ...samtidig så betyr ikke at bytur = drikke seg dritings. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 neivel? drikke seg litt full da? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Man må hverken drikke eller drikke seg dritings om man går på byen. Det er en feiloppfatning mange har. Man kan drikke, uten å bli dritings, og man ha det gøy uten og drikke. Valgmulighetene er uendelige. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Dette er et uttrykk som henger igjen fra den gangen mange hadde egen hushjelp. Hushjelpene hadde som regel fri på onsdag kveld og kunne dermed gå ut "på byen" disse hverdagskveldene, slik de evt også kunne gjøre det på en vanlig lørdagskveld. Hvis de hadde fri på en onsdag, er det ikke bedre å gå ut på en tirsdag? Slik at du ikke blir fyllesyk på en arbeidsdag? Dermed lilletirsdag? De hadde fri onsdag kveld, ikke hele dagen. Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Dette her blir akkurat som med "dåsada'n" og "prematur tirsdag". Ingen vet hvorfor disse dagene har slike navn. Det bare er sånn! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Logikken ligger i kranskekanen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå