tikniver Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Kunne dere anbefalt meg et trådløst 802.11n kort? USB eller PCI. Routeren min er Netgear WNDR3700. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Det eneste usbkortet med n fra netgear er WNDA3100. CDON har faktisk den beste prisen, 399 kontra 599 hos de etablerte databutikkene. Netgear har andre usb/pci varianter men de er ikke 5ghz. Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 5 Ghz er ikke kjempeviktig. Hvordan er ytelsen på USB vs PCI? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Såvidt meg bekjent er det ingen forskjell. Usb vil tilby bedre mottakelse av signal siden antennen kan flyttes rundt til en viss grad, spesielt hvis maskinen står kinking til. Ofte vil pci kortets antenner vende inn mot en vegg, gjerne i motsatt retning av routeren og det påvirker mottakelsen ganske negativt. Noen pci kort kommer med ekstern antenne pga av dette problemet. For å få brukt 5Ghz båndet i WNDR3700 så er WNDA3100 det eneste alternativet på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå