Gå til innhold

Stor linje, større latency.

Anbefalte innlegg

Etter at jeg fikk det nye bredbåndet mitt fra Telenor har jeg hatt mye internett problem. Oppgraderte fra 3,5MB'en til 12MB'en. Før hadde jeg aldri problem med ms og slikt, men følte jeg ville ha litt ekstra fart på nedlastningene.

Etter at vi fikk multimodemet fra Telenor, ZyXEL P2602HWT har ting bare gått en vei. Jeg kan f.eks. ikke ha på nettet på noen av de andre maskinene i huset viss jeg vil spille PS3 på nett med en vanlig ms. Når jeg spiller WoW har jeg vanligvis langt over 400ms og viss en av de andre i huset bruker pcen på nettet er det ikke uvanlig at denne utvikler seg til 2k fort.

Jeg har ikke veldig god greie på det som går på nettverk og slikt, håper noen av dere kanskje vet hva problemet er!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk først om trådløsnettet er kryptert i router http://10.0.0.138 . Hvis den ikke er kryptert, så slå på kryptering.

Koble så fra alle maskinene utenom en.

Slå av og på routermodemet.

Gå i startmeny på PC og start dosvindu (CMD).

Du får da opp et sort vindu du kan skrive kommandoer i.

Kjør så følgende kommandoer:

ping 10.0.0.138

ping www.uio.no

tracert www.uio.no

Post resultatet her.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Sjekk først om trådløsnettet er kryptert i router http://10.0.0.138 . Hvis den ikke er kryptert, så slå på kryptering.

Koble så fra alle maskinene utenom en.

Slå av og på routermodemet.

Gå i startmeny på PC og start dosvindu (CMD).

Du får da opp et sort vindu du kan skrive kommandoer i.

Kjør så følgende kommandoer:

ping 10.0.0.138

ping www.uio.no

tracert www.uio.no

Post resultatet her.

Ser at du hadde litt vanskeligheter med å forstå alt han skrev.

Når du får opp bildet der ruteren ber om brukernavn / passord skal du skrive brukernavnet: admin og uten passord. Da skal du komme inn.

Kan også legge til at de modemene fra Telenor har kryptert trådløst nett som standard. Alt dette kan du også lese om på hjelp og kundeservice under Telenor sine hjemmesider.

Når du har kommet inn på modemet, sjekk hvilken Firmware den har. Den bør være versjon 5. Vet Telenor har hatt en del "barnesykdommer" med det modemet.

Det virker som du fikk åpnet CMD, om ikke annet så kan du bare søke etter programmet for å finne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...