ice_cube Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jass, da har jeg omsider bestemt meg for å hive meg på NAS bølgen, for å se hva 'all the fuzz is about' Jeg er ganske grønn på området, så tenkte jeg skulle be om litt hjelp. Bruksområder/kriterier under: 1: Stillegående. Jeg har selverkklært støyallergi 2: Ekspansjonsmuligheter. Må kunne fylles med disker. Ser for meg 4x1 TB til å starte med. Bruksområder: 1: Lagring / avspilling av filmer/serier som spilles av via PS3'en. Må ha DLNA støtte (regner med de aller fleste har det). 2: Webserver. Ikke særlig stor load. Vil brukes som development server. Apache/PHP/MySQL er et must. 3: generell "flikking" og lek. Hadde et ræl av en gammel hybelserver der jeg bodde før, med ubuntu server edition på som ga mange timer underholdning og lærdom. Tanken er at denne skal erstatte plassen til min nåværende room-mate sitt beist av en server, en rakker som bråker verre en styggen selv. Han insisterer også på å kjøre Windows Home server, noe som sender frysninger nedover ryggen på meg. Innser vel egentlig at det jeg er ute etter er en linux server, men i NAS-format.. (?) Vet ikke helt selv hvordan jeg skal definere det. Uansett. Recap. stillegående 4-bay (negotiable) (hotswap er pluss) Webserver (apache/mysql/php) Linux OS som slipper meg til "under panseret". SSH vil bli brukt flittig. Pris ytelse (R/W speed er vel viktigst) nederst på listen setter jeg "Bør helst se bra ut" Har sett litt på QNAP sine sider, produktene deres ser ut til å møte softwarebetingelsene jeg har satt.. innspill? Dette ble jo en litt fyldig post, håper noen gidder å lese rukkelet. Forslag tas imot med stor glede! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 På denne siden så finner du alt du trenger av teknologi og tester av NAS. Smallnetbuilder Lenke til kommentar
ice_cube Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 ai. mye å sette seg inn i skjønner jeg. Takk for den. Er fortsatt på utkikk etter spesifikke anbefalinger / erfaringer, så jeg har et utgangspunkt å gå fra. Er vel muligens på utkikk etter noe a la "kitchen sink" type nas, as defined her.(#Nas types), eventuelt "compromise" da pris spiller noe inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå