mEhE` Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Hei jeg har hatt windows 7 64 en stund men har fått et problem med at pc`en rebooter plutselig.. Det ser ut som det er noe minne problem, siden noen ganger rett før den rebooter prøver jeg å åpne noen ekstra små programmer som feks windows photo viewer og noen bilder, så kommer det opp at det ikke er nok minne til å åpne bilde(om jeg har oppe et par).Til vanlig kan jeg ha mange programmer oppe mens jeg åpner 10+ bilder samtidig. Det kommer ellers ingen varsler eller feil før eller etter reboot.så vet ikke hva som er galt? Bruker noen eldre sata hardisker men alle er nokså fulle(ca 1gb ledig hver) Ellers Pc: Antec Nine Hundred sort miditower, Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16 Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP Cooler Master Hyper 212 CPU-Cooler, 19dBA, Socket 775/AMD, Blue fan Endret 22. april 2010 av mEhE` Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) En disk er full når det er igjen 10% av total kapasitet. Jeg vil anbefale deg å fikse opp i de fulle diskene dine så du ihvertfall kommer deg innenfor denne grensen. Hvis man fyller en disk helt opp så vil man oppleve dårlig respons, lagg etc. Kan ikke si jeg har sett at det har forårsaket krasj men det er vel ikke usannsynlig at det kan skje. Endret 22. april 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jupp, grunnen til at du får opp feilmelding om for lite minne er at maskinen ikke har plass til å dedikere tilstrekkelig av hdd til virtuelt minne. For at det skal funke optimalt bør du ha 2x vanlig minne, altså 8 gig ledig til virtuelt minne. Den vanligste årsaken til at maskinenn slår seg av er varme, last ned siw og sjekk temp, spesielt på cpu, Best om du kjører en test, for eksempel prime, for å sjekke temp under belastning. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå