Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har en kompis som har et bredbåndsabonement som går via radiosignaler så vidt jeg vet. Dette kunne jeg også tenkt meg, men jeg bor for langt unna for å motta signalene. er det muligheter for videresende signalene fra min kompis og opp til meg?

Dette er den eneste muligheten jeg har for å motta bredbånd. Ja jeg bor litt øde:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

seff er det mulig men du vil nok ha store problemer med stabilitet på begge sin linje samt at dette er kjempe dyrt

du må ha kraftig sende og mottakerutstyr avhengig av avstand samt ha meget gode kunskaper

med andre ord glem det

kjøre dobbel isdn 24/7 er sikkert billigere

Lenke til kommentar
Heisann. Jeg har en kompis som har et bredbåndsabonement som går via  radiosignaler så vidt jeg vet. Dette kunne jeg også tenkt meg, men jeg bor for langt unna for å motta signalene. er det muligheter for  videresende signalene fra min kompis og opp til meg?

Dette er den eneste muligheten jeg har for å motta bredbånd. Ja jeg bor litt øde:-)

hvilke avstander er det snakk om og er det fri sikt?

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig vil ha nett, og er litt fingernem kan du få noen ideer her:

http://ivor.it/wireless/tandridge.html

Hvis det finnes en fjelltop i nærheten som både du og kameraten din har fri sikt til kan du jo plasere en repeater der.

Ellers har du jo muligheten med å strekke kabel. Du kan sikkert få ether kabel for 1kr/m om du kjøper stort kvantum direkte fra produsent. Hvis du kan sette ned hastigheten er det sikkert mulig å ha lange kabel strekk uten repeater. Hvis du skal langt kan du jo bruke fiber. Da kan du kjøre milevis uten repeater. (Ende punktene koster riktig nok endel.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...