Gjest Gjest Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei. Det smilye var for å kompensere helvete jeg går igjennom, å så synd det er på meg. Over til det seriøse. Jeg sliter om dagen, akk hver dag er som å gå en mil med 50 kilo på ryggen. Vanseklig å jobbe, vanskelig å kommunisere med andre mennesker. Til og med mine nærmeste. Tanker om selvmord stikker ofte innom viss de klarer å trenge seg igjennom alle de negative tankene mine, og mine forvirringer. Hvem er jeg? Hvem var jeg? Jeg oppfører meg etter hvem jeg er med, det har jeg funnet ut. Det er helt jævelig, og det er opplagt at jeg sliter med et eller annet identitets problem eller det som værre er-personlighetsfortyrrelse. Jeg sliter rett og slett med å vite hvem jeg er og hvordan jeg skal oppføre meg. For å si det sånn, jeg har en personlighet som jeg ikke liker, jeg har en enorm selvinsikt. Jeg vil ikke være den jeg er. Dette hadde nok ikke skjedd om jeg ikke hadde røyke den helvetes hasjen, den har fått meg til å tenke og analysere på ting som jeg aldri kunne ha drømt om å ha gjort før. Idiotiske pysko tanker. Jeg vil bort. Jeg vil ha valium og alkohol, gjerne litt speed også det er det eneste jeg vil. Er jeg gal og burde oppsøke lege og psykolog? Så klart, men vil jeg? NEI... Jeg vet ikke hva jeg forventer av dere, men blir glad for hva en dere har å si.. Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Du oppsummerte situasjonen jeg hadde for noen år siden perfekt. Jeg følte meg akkurat lik, analyserte meg selv og andre alt for mye og mistolket det meste. Redningen for meg ble å sette meg ned hver kveld å skrive et par sider i en notatbok om hvordan dagen hadde gått og hva jeg ønsket å forandre ved meg selv. Dette hjalp meg gradvis opp igjen, og jeg fikk mye ny viten om meg selv. Slutten på hver måned leser jeg igjennom alt jeg har skrevet, og lager en slags oppsummering på hvordan måneden har gått. Du kommer til å få enda mer selvinnsikt og skjønne deg selv mye bedre. Prøv det! Det skader ikke ihvertfall Lenke til kommentar
Gjest lol Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 gå en tur i skog og mark.. helst overnatt.. kommer deg på andre tanker skal du se : ) Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hvis du kun oppfører deg som du gjør for å komme på godsiden hos de du er med, kan det hende det er på tide å skifte ut noe av omgangskretsen... Og ikke røyk! Spesielt ikke narkotiske stoffer! Hasj, valium og andre narkotiske stoffer virker på overganger mellom nerveceller i hjernen, som er der for å gi deg gode følelser. (derfor føles dop bra) Problemet er at når nerveceller utsettes for kontinuerlig stimuli over lengre tid, ignorerer hjernen disse signalene eller reduserer evnen nerven har til å sende disse. Dette gjør at du har en redusert evne til å produsere "gode følelser" når effekten a dopet gir seg. (derfor er det dritt når det er tomt for dop igjen.) Dette kan (og gjør sannsynligvis nettopp det, uten at jeg har noe faglig grunnlag for å hevde dette) virke inn på personligheten din. Det kan gjøre deg deprimert (eller bare nedfor, gjøre så du føler ubehag, gjøre deg lei deg, gjøre at du føler deg alene etc.), og det kan få deg til å føle deg usikker på deg selv\identiteten din. Konklusjon: Hold deg unna giftpinner, og\eller skaff deg nye, annerledes venner. (Sier ikke at du skal droppe all kontakt med vennene dine, men variasjon er fint) Lenke til kommentar
Gjest Jegdalerned Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Takk for svar. Skal prøve tipset ditt Canna. Får vel drite i valiumet selv om det frister noe så jæveligt Men Newklear, ang røyk hva har det med saken å gjøre? jeg både snuser og røyker vanlige sigs.. kan ikke se for meg at det har noen virkning på psyken min Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hva pleier du å gjøre når du er i hasj-rus? Sitter du mye alene og funderer eller er du med venner? Lenke til kommentar
Gjest jegdalerned Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg rører det aldrig lengre.. fikk et angst anfall sist gang jeg røykte trodde jeg skulle dø. Jeg tåler ikke hasj, blir deppa og mine psyko tanker blir forsterket x10.. jeg har seriouse issues Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg kjenner meg virkelig igjen. Jeg fikk et anfall jeg også en gang, og da klare jeg ikke sitte stille. Uansett hvor hardt jeg prøvde å tenke de skumle tankene vekk, gikk det ikke. Vet ikke om det var spesielt depressive tanker eller noe, det var bare tanker som fikk meg til å ha lyst å hoppe fra en bro eller noe. Men skriv hver dag hvordan du tenker, og alt som faller deg inn. Jeg kan holde på slik jeg holdte på før uten å få slike anfall eller føle at jeg har et identitesproblem eller personlighetsforstyrrelser. Kjenner til begge følelsene. Lenke til kommentar
Gjest J19 ;) Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Du har nok bare fått en bad-trip. freakforum.nu - post heller innlegget ditt der, så vil du nok få flere utfyllende og mye beeeedre svar enn det du får her. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Vanlig røyk er nok ikke like ille rent psykisk nei! Men fortsett å holde deg unna hasj! (og valium og speed også, for all del!) Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg kjenner meg virkelig igjen. Jeg fikk et anfall jeg også en gang, og da klare jeg ikke sitte stille. Uansett hvor hardt jeg prøvde å tenke de skumle tankene vekk, gikk det ikke. Vet ikke om det var spesielt depressive tanker eller noe, det var bare tanker som fikk meg til å ha lyst å hoppe fra en bro eller noe. Men skriv hver dag hvordan du tenker, og alt som faller deg inn. Jeg kan holde på slik jeg holdte på før uten å få slike anfall eller føle at jeg har et identitesproblem eller personlighetsforstyrrelser. Kjenner til begge følelsene. Virker som om vi har slit med det samme, vel jeg sliter ennå. Tankene mine løper løpsk for tiden og jeg har helt klart fått for meg at jeg har et stort problem. Tenker på det hver dag hele tiden. Jeg føler meg fjern, føler at jeg mister grepet av virkeligheten, har skaffet meg legetime. Jeg holder ikke ut lengre, får jeg ikke hjelp så har jeg ingen fremtid her i verden. Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Høres bra ut. Det viktigste er ihvertfall at du slutter å røyke til du blir kvitt disse tankene, og at du får snakket grundig ut med noen om hvordan du føler deg. Dette gjorde automatisk meg bedre, og jeg fikk "fylt igjen" alle disse "hullene" jeg følte jeg hadde i personligheten min (noe som egentlig ikke var tilstede), og alt ble generelt bedre. Spør din nærmeste kompis om de spørsmålene du lurer på... dette VIL hjelpe. Lenke til kommentar
Gjest G18 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Har hatt en skremmende opplevelse ved cannabisbruk, selv. Det gikk ut på personlig utseende, men også andre mennesker. Jeg hadde mentale bilder av, for det meste mitt ansikt, blandet med O. Tidemann-type ansikt. Det var helt fucka og jævlig skremmende. Prøvde også ganske hardt å få disse bildene ut av hodet (de lå som brent på øyelokka). Hadde jeg en mild, psykedelisk opplevelse? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Kjenner til samme greiene knyttet til cannabisbruk. Følte en lang periode at jeg var utenfor kroppen min, at jeg var i en fremmed manns krops, helt syke opplevelser av surrealisme osv. Det er helt normalt det du opplever og ikke farlig, det vil gå over av seg selv. Depersonalization: http://en.wikipedia.org/wiki/Depersonalization Ta en titt her, jeg er ingen "dokter" men tror kanskje det er dette du lider av. Det er ikke farlig, det går over, men er veldig ubehagelig. De fleste som opplever dette har akkurat sluttet med hasj og får disse symptomene, men det kan også komme av at man er på vei til å rett og slett bli gal (schizofreni). Lenke til kommentar
Gjest G18 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Var alt rettet mot meg? Eller kun første avsnitt? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det var rettet mot første avsnitt. Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg kjente meg ikke spesielt igjen i det som sto på Wikipedia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå