thyes Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Heisann folkens! Jeg hadde to planer ang. hva jeg skal gjøre til høsten; den ene var å søke noe studier via samordnaopptak, og den andre var (hvis jeg ikke kom inn på det jeg ville, eller var usikker hva jeg ville gå) å gå på privat gymnas for å ta opp noen fag jeg kunne fått bedre karakter i. Jeg har ikke den der minID saken man må ha for å søke skole, så jeg ringte minID Norge eller hva det nå het, og de skulle sende meg det jeg trengte i posten. Det skulle ta et par dager, og søknadsfrist for de som ikke har fått minID før 15 april, er 22 april, altså i dag. Jeg har enda ikke fått min kjære ID, så det ser jo heller tåkete ut for skolesøkinga mi. Det er ikke verdens undergang forsåvidt, iom. at jeg ikke er helt sikker på hva jeg vil gå. Jeg kunne også hatt godt av å ta opp et par fag, da vitnemålet mitt kunne vært litt mer "pyntelig". Jeg er 24 år, så det er noen år siden jeg gikk ut av videregående. Til høsten er jeg ferdig med læretida mi, og har forhåpentligvis et fagbrev. En stund inn i læretida fant jeg ut at dette ikke var mitt kall i livet, så jeg er ganske motivert når det kommer til skole og evt. studier. Jeg lurer derfor på, er det noen her som har erfaringer med privatskole? Jeg vet man må punge ut litt cash for noe sånt, men sånn ca hvor mye koster det pr fag man tar opp? Jeg har også hørt at slike skoler har inntak stort sett hele året. Planen er å søke privatskole i den byen dama kommer inn på sine studier i. Alle erfaringer og tips mottas med takk Lenke til kommentar
aregar Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Ta en titt på www.sonans.no Jeg gikk der selv og synes det var greit. Både nettstudium og undervisning, men det er lenge siden så husker vel strengt tatt ikke så mye lengre.. Koster litt penger da.. Maksprisen er vel snaue 50 000 kr /året Lenke til kommentar
thyes Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Tusen takk! Det hjalp virkelig for å få et lite innblikk Prisene var jo ikke så gale heller, i grunn.. jeg regnet nesten med at det ville koste noen lapper i året, liksom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå