Gå til innhold

BK: Under Construction


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sært og sært, Fru Blom ;)

 

Ser ut som en blanding av Lens-baby og fisheye.

 

Det kan se ut som om horisonten ikke var helt i vater, og jeg kunne tenkt meg noe mer kontrast. Eller er det en justering av kurven jeg etterlyser? :hmm:

 

Ser ut som en skoeske :) Pinhole ?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det kan se ut som om horisonten ikke var helt i vater, og jeg kunne tenkt meg noe mer kontrast. Eller er det en justering av kurven jeg etterlyser? :hmm:

Noe sånt?

 

 

Ble sittende lenge å se på bildet, så på det to ganger til för jeg kom frem til at jeg likte det. Merkelig bilde fra merkelig kamera.

Bra. Da fungerte det omtrent som jeg hadde håpet :)

 

Tatt fra Strømsøsiden av elva?

Korrekt! :thumbup:

 

..Og hva i all verden er det for slags kamera?! :D

D700x prototype?

Ser ut som en skoeske :) Pinhole ?

Det er definitivt pinhole, men ikke noe sedvanlig skoeske-pinhole! Dette er et sofistikert 8x10-pinholekamera konstruert for formålet, og bygget i tre og et eller annet forbasket tungt metall. Inni er det en holder for filmen, som har både en krummet side (det er den som er brukt her) og en flat. Herligheten er forøvrig her godt plantet på toppen av et monstrøst Manfrotto-stativ som en gang i tiden ble brukt av en PJ i lokalavisa.

 

Jeg er forøvrig imponert over kvaliteten på innretningen - det er direkte uhørt at et kamera som ikke har objektiv engang kan gi bilder med et så bra detaljnivå. Kanskje ikke tidenes skarphet, og fortegningene er litt vanskelige å forholde seg til - men fortsatt. Denne innscanningen yter forøvrig ikke negativet rettferdighet. :)

 

Det hører dessverre med til historien at jeg ikke eier dette kameraet. :(

Lenke til kommentar

Noe sånt?

Det hjalp på, men muligens en ørliten bit for mye kontrast.

 

Det er definitivt pinhole, men ikke noe sedvanlig skoeske-pinhole! Dette er et sofistikert 8x10-pinholekamera konstruert for formålet, og bygget i tre og et eller annet forbasket tungt metall. Inni er det en holder for filmen, som har både en krummet side (det er den som er brukt her) og en flat. Herligheten er forøvrig her godt plantet på toppen av et monstrøst Manfrotto-stativ som en gang i tiden ble brukt av en PJ i lokalavisa.

 

Jeg er forøvrig imponert over kvaliteten på innretningen - det er direkte uhørt at et kamera som ikke har objektiv engang kan gi bilder med et så bra detaljnivå. Kanskje ikke tidenes skarphet, og fortegningene er litt vanskelige å forholde seg til - men fortsatt. Denne innscanningen yter forøvrig ikke negativet rettferdighet. :)

Interessant - det å bøye negativet er ikke utpreget vanlig. Hørt om et par panoramakameraer som gjør det. Men dette er første gang jeg hører om en pinhole variant.

 

Det hører dessverre med til historien at jeg ikke eier dette kameraet. :(

Bummer!

 

Er det ikke pinhole day i disse dager?

Lenke til kommentar

Det hører dessverre med til historien at jeg ikke eier dette kameraet. :(

Bummer!

Definitivt!

 

Er det ikke pinhole day i disse dager?

Jo, det er faktisk i morgen. Skal en tur ut med 4x6-karamellboksen min da. Kanskje jeg får anledning til å prøve dette monsteret igjen også - hvis eieren vil og ryggen min tør. Jeg var faktisk støl i flere dager etter å ha slept på denne innretningen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...