Gå til innhold

Skjerm instiller på Canon EOS 450D

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått med canon EOS 450 D, så lurte jeg på om det går ann å se hva man tar bilder av på skjermen? Er litt tungvindt å se i den lille åpningen hver gang ;) Sånn som man kan med alle de vanlige digitale kameraene? Også lurte jeg på om noen vet om man kan ta svart hvitt bilder med 450D?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funksjonen du leter etter heter live view, og den finnes på 450d, burde være lett tilgjengelig via en knapp eller menyen.

Det beste er å ta bilder i farger og gjøre de om til sort-hvitt senere, til og med paint kan gjøre det.

Takk for svaret =) Men finner ikke den funksjonen noen steder.. merkelig merkelig..

Lenke til kommentar

Prøv å sett modushjulet til P og se om det hjelper.

Nei jeg har prøvd det også, og jeg har sett igjennom menyen og finner det ingen steder der heller.. Er jo mulig at det er noe feil med kameraet mitt..

Lenke til kommentar

Ifølge manualen er det ett menyvalg som heter "Live View function settings". Det skal ligge under ikonet som ser ut som et verktøy med to prikker ved siden av. Er "Live View Shoot." satt til "Enable"?

Hvis jeg går inn på P, så får jeg den opp og den står på Enable.. Men fortsatt ingen bilde.. Men da er det tydelig noe galt med den knappen. Så får ta den med å sjekke det ut imorgen.

Lenke til kommentar

Live View er ikke tilgjengelig i Auto. På mitt 450D setter jeg den i "P", og trykker så "Set". Da får du bilde på skjermen. Dessverre Funker LiveView utrolig dårlig, kameraet blir betraktelig mye tregere på utløseren. Bruker selv aldri funksjonen og har egentlig ikke savnet den meir enn de første gangene jeg bilder med mitt nye kamera.

Lenke til kommentar

Liveview er et uvurderlig verktøy for presis manuell fokusering (liveview-autofokus er dynge på dagens speilreflekskamera).

Det er uvurderlig til makrofotografering, bilder av stasjonære motiver, landskapsfotografering og andre steder hvor du har god tid til fokusering og fokus er viktig. Bruk også med nedblendingsknappen for å se eksakt effekt av dybdeskarphet. :)

Lenke til kommentar

450D har autofokus i liveview. For å få fokusere så må man trykke på *-knappen istedenfor å trykke utløseren halveis ned.

Live mode autofokus (Custom function 8-2) bruker sensoren til å vurdere fokus, som gjør den veldig treg, men også veldig nøyaktig. Greit å bruke hvis man vil ha perfekt fokus og har kameraet på stativ.

Endret av Aginaridan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...