TarmenMinIMunnenDin Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Problemet startet i forrigårs. Plutselig forsvant nettet mitt og jeg gjentok den faste rutinen, dra strømmen på routeren og modemet. Nettet kom da opp i listen over trådløse nettverk, men da hadde det plutselig blitt passord beskyttet, noe vi aldri har hatt på det tidligere. Så vi forsøkte å resete routeren og passordet forsvant, men når vi da skulle koble oss til stod det bare "kobler til nettverk" en stund før det forsvant og det stod "ingen trådløse nettverk innen rekkevidde". Siden det har vi trykket resetknappen mange ganger og dratt ut strømmen osv. men den finner ikke nettverket. Det er nok routeren det er noe galt med fordi jeg får koblet meg til lokalt og det er ikke pcene våres for det sluttet å funke på likt hos oss alle. Noen som har noen anelse om hva dette kan skyldes og hva som eventuelt må gjøres? Hadde vært fint om dere kunne holdt dataspråket litt enkelt ! Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Virker som om det er routern ja. Ring nettverksleverandør, de sender som oftest en ny router til deg:) Lenke til kommentar
TarmenMinIMunnenDin Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Ok. Nettverks leverandør, vil det si belkin som er merket på routern eller er det get som har ansvaret for det? Forsøkte å ringe get, men sjokerende nok fikk jeg svaret(etter 15 min ventetid): "Hvis du alt har forsøkt å restarte routeren kan vi dessverre ikke hjelpe deg" Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 nei ikke merket på routeren, de som gir dere nettet. Om det er Get som leverer nettet deres så synest jeg det er rart att de bare sa det :S Spurte du om det var mulig om de kunne sende deg en ny router? Lenke til kommentar
TarmenMinIMunnenDin Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Hmm, han var veldig kortfattet ja. Nei jeg bare forklarte problemet også sa han at de ikke kunne gjøre noe... Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Dersom GET har levert Belkin routeren til dere (noe jeg ikke tror de har gjort) er de ansvarlig for den. Dersom dere har kjøpt en router selv og koblet den til modemet til GET, er det dere selv som er ansvarlig for routeren. Lenke til kommentar
TarmenMinIMunnenDin Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Det er den siste kombinasjonen som er riktig. Ringte forresten get nå nettopp for å høre om ny router osv. Han sa at da måtte jeg ringe belkin og snakke med dem om det. Han var mye mer hjelpsom da, så han tok på seg oppgaven å kontrollere modemet vårt og det skulle ikke være noe feil med det. Så da blir det vel å få ringt belkin i morgen og få bestilt en ny router forhåpentligvis Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Har du prøvd generell feilsøking for routere? Dvs. resette routeren, laste ned og installer nyeste firmware og sette opp routeren på nytt? Er langt fra sikkert det er noe fysisk feil med routeren. Lenke til kommentar
TarmenMinIMunnenDin Skrevet 25. april 2010 Forfatter Del Skrevet 25. april 2010 Har du prøvd generell feilsøking for routere? Dvs. resette routeren, laste ned og installer nyeste firmware og sette opp routeren på nytt? Er langt fra sikkert det er noe fysisk feil med routeren. Har ikke prøvd det nei. Hva er firmware? Og hvordan gjør jeg dette? Må det gjøres fra den siden jeg kommer til når jeg skriver gatewayen min i browsern? Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Firmware er den programvaren som kjører inne i routeren. Gå inn på hjemmesiden til produsenten av routeren din og last ned. Det er VELDIG viktig at du laster ned firmwaren til akkurat den modellen du har. For å oppdatere firmware bør du absolutt være koblet til med kabel. Gå inn på websiden til routeren (samme ip som gateway). Der bør det være en egen meny for oppdatering. Når den nye firmwaren er lastet opp, må du sette opp routeren på nytt, feks. med å sette opp et nytt admin-passord (det man bruker for å komme inn på websiden til routeren, bør absolutt endres) og sette opp kryptering på det trådløse nettet (WPA2 bør benyttes til dette). Lenke til kommentar
TarmenMinIMunnenDin Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Firmware er den programvaren som kjører inne i routeren. Gå inn på hjemmesiden til produsenten av routeren din og last ned. Det er VELDIG viktig at du laster ned firmwaren til akkurat den modellen du har. For å oppdatere firmware bør du absolutt være koblet til med kabel. Gå inn på websiden til routeren (samme ip som gateway). Der bør det være en egen meny for oppdatering. Når den nye firmwaren er lastet opp, må du sette opp routeren på nytt, feks. med å sette opp et nytt admin-passord (det man bruker for å komme inn på websiden til routeren, bør absolutt endres) og sette opp kryptering på det trådløse nettet (WPA2 bør benyttes til dette). Ok, takk skal du ha! Skal gjøre et forsøk ! Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå