Faktum1 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei. I løpet av den siste tiden så har Europark trukket flere summer fra kontoen min. Tilsammen utgjør summene langt over 1000kr. Har selvfølgelig sperra kortet nå og skal be banken om å kjøre en sak mot Europark angående dette. Har også kontakta Europark, men de blånekter for dette enda kontoutskriften viser at det er de som har trukket. Noen her som har vært i en liknende situasjon, eventuelt hvordan endte det? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Det finnes jo mulighet for å betale parkering med kort, er det mulig noen kan ha fått tak i kortet ditt og bruker det? Disse automatene spør normalt ikke om kode, der er nok å bare dra kortet, altså enkelt å misbruke. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Tror det er tre ting som kan ha skjedd her: 1: Noen har kopiert magnetstripen på kortet ditt, og går rundt med din magnetstripe på ett kopiert kort. 2: Teknisk feil hos Europark. 3: Stjålet kort Dette burde banken klare å ordne. Det har nok blitt trukket av VISA-delen, og da kan du få pengene tilbake. Merk at dersom noen har stjålet kortet ditt, burde du meldt det stjålet med en gang du merket det, ellers har du kanskje ingen sak .. Du burde også politianmelde dette, om du mener noen kan ha misbrukt kortet ditt eller kopiert det. Endret 22. april 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Tror det er tre ting som kan ha skjedd her: 1: Noen har kopiert magnetstripen på kortet ditt, og går rundt med din magnetstripe på ett kopiert kort. 2: Teknisk feil hos Europark. 3: Stjålet kort Dette burde banken klare å ordne. Det har nok blitt trukket av VISA-delen, og da kan du få pengene tilbake. Merk at dersom noen har stjålet kortet ditt, burde du meldt det stjålet med en gang du merket det, ellers har du kanskje ingen sak .. Du burde også politianmelde dette, om du mener noen kan ha misbrukt kortet ditt eller kopiert det. Har så vindt jeg vet kun brukt chip og ikke magnetstripa, er det likevel mulig å misbruke min konto? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Har så vindt jeg vet kun brukt chip og ikke magnetstripa, er det likevel mulig å misbruke min konto? Et mulig forløp er at noen har stjålet kortet mens du er på byen, kopiert stripa og lagt det tilbake i lommeboka de uten at du merker noe. Sier ikke at det er dette som har skjedd, kan like gjerne være en teknisk feil. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Det første jeg tenkte var at det kanskje bare var reservert? Har du i det hele tatt brukt det visa-kortet i en Europark-automat? Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg tviler litt på om dette er bevisst svindel, da ville kortet vært brukt mer.Er du 100% sikker på at du ikke har parkert på Europark? Jeg regner med at disse automatene ikke er online og det kan være en forsinkelse før pengene trekkes. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Jeg tviler litt på om dette er bevisst svindel, da ville kortet vært brukt mer.Er du 100% sikker på at du ikke har parkert på Europark? Jeg regner med at disse automatene ikke er online og det kan være en forsinkelse før pengene trekkes. Ja, er 100% sikker på det. Bruker ikke bil en gang. Uansett hva burde jeg gjøre? Opprette en ny konto og be arbeidsgiver om å overføre til den istedet? Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Ja, er 100% sikker på det. Bruker ikke bil en gang. Uansett hva burde jeg gjøre? Opprette en ny konto og be arbeidsgiver om å overføre til den istedet? Da jeg ble utsatt for kortsvindel (skimming) anbefalte banken at jeg tømte den gamle kontoen og bestilte nytt kort på en annen konto. Av vanvare bestilte jeg likevel nytt kort på den samme gamle kontoen, men har ikke hatt problemer siden. Hvis kortet er sperret skulle man jo tro at det ville løse problemet. Endret 23. april 2010 av yaddah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå