pacmaniac86 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei! Har en Volvo V50 som lager en slags "dunke" lyd når jeg bremser, høres helt lik ut som når man kjører over de hvite stripene som er feks forran en toll stasjon. Lyden øker også i tempo avhengi av hvor fort jeg kjører når jeg bruker bremsen. Jeg merket dette etter jeg kom hjem fra ferie i 2uker, trodde først at det var fordi bilen hadde stått lenge uten kjøring, men det var det ikke. Byttet til sommer dekk for 1 uke siden og lyden er der fremdeles når jeg bremser. En annen ting som er litt rart er at det virker som at lyden blir mer "synlig" jo varmere bilen blir da lyden er nesten ikke merkbar når jeg drar på jobb. Er det noen her som vet hva dette kan være?? Lenke til kommentar
nree Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 I hvilket tempo dunker det? Er det lange eller korte dunk? Hvis det blir mer merkbart etter bilen er varm kan det være noe som utvider seg for så å ta borti. Lenke til kommentar
pacmaniac86 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 I hvilket tempo dunker det? Er det lange eller korte dunk? Hvis det blir mer merkbart etter bilen er varm kan det være noe som utvider seg for så å ta borti. Jeg vil vel tippe at over 10 km/t så er det merkbar lyd.. Jo fortere jeg kjører jo kortere og raskere blir dunkingen så må vell være no med bremseskivene kansje?? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Kan være en stein som ligger der. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Kan du ikke bare ta av hjulene og sjekke bremsene nøye, for å se om det er noen fysiske svakheter eller fremmedlegmer der? Lenke til kommentar
pacmaniac86 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Kan du ikke bare ta av hjulene og sjekke bremsene nøye, for å se om det er noen fysiske svakheter eller fremmedlegmer der? Når jeg byttet til sommer dekk så sjekket jeg både bremser og skiver, men så ingen ting som så unormalt ut..Får vell levere den inn til en sjekk på verkstedet tenker jeg;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå