Typhon Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 jøpte en ny pc for en kamerat og satt den sammen for han. Under install av win2k så fikk jeg masse bluesreens. Fikk tilslutt installert dette men pc'en skrur seg av/restarter bare man ser litt hardt på den Så tenkte jeg "Aha! Kanskje det er bios!". Etter å ha funnet nyeste bios til hk'et så lagde jeg en bootdisk og kopierte filene over.... men når den kom til at den skulle flashe, så sier den at "The program file's part number does not match with your system! " <--- hva i? PC'en er: Abit NF7-S v2 XP 2100+ 512MB PC3200 TwinMOS 80gig WD Radeon 9600 Chieftec m/360W PSU Har prøvd flere av bios versjonene uten hell... Det samme skjer på alle... Noen som har peil? På forhånd takk... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Tja, nå er det jo ikke normalt å få masse bluescreens under installering av W2000, så da er det vel like greit å formatere opp på nytt igjen...... Lenke til kommentar
levurax Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 prøv d. Funker ikke da heller..har kommet meg in i windows men den er ikke helt god. Som foreks: når jeg tokk ut cd rommen den ene gangen så restarta pcen. Det kommer oxo på start uppen at jeg ikke bruker ata 66 kabler (som jeg gjør) + at den sier at jeg har 266 buz. men jeg har 400...noen ganger sier den 400 og noen ganger 266..hmm.. Merkelige greier. Det kom oxo blur screen når jeg starta opp 2000 når jeg fikk det til. Irq_not_less_or_equal. eller åssen det skrives...blablabla. Pcen har oxo restarta noen andre ganger som for eks når jeg gikk in på egenskaper på min datamaskin..BAH..veldig morro.. Har testa skjerm korte i en annen pc...funker fett...nå har jeg et annet skjerm kort i..bare for å teste litt forskjellig. Er det noen som har tips til hva det kan være så er det bare å si ifra;) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Ok, det er levurax sin pc folkens masse problemer med den ja... Kanskje hk er helt fucked? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 jøpte en ny pc for en kamerat og satt den sammen for han. Under install av win2k så fikk jeg masse bluesreens. Fikk tilslutt installert dette men pc'en skrur seg av/restarter bare man ser litt hardt på den Så tenkte jeg "Aha! Kanskje det er bios!". Etter å ha funnet nyeste bios til hk'et så lagde jeg en bootdisk og kopierte filene over.... men når den kom til at den skulle flashe, så sier den at "The program file's part number does not match with your system! " <--- hva i? PC'en er: Abit NF7-S v2 XP 2100+ 512MB PC3200 TwinMOS 80gig WD Radeon 9600 Chieftec m/360W PSU Har prøvd flere av bios versjonene uten hell... Det samme skjer på alle... Noen som har peil? På forhånd takk... Det er heller lite sannsynlig at BIOS forårsaker dette problemet, kansje problemet ligger i operativsystemet siden Win 2000 ikke er av "nyeste dato" og har derfor ikke alle driverene som hovedkortet/opertivsystemet trenger (dette er ren gjettning men tipper at feilen ligger der), prøv å slå av ekstra funksjoner i BIOS som integret lyd, S-ATA osv og så prøv å installere 2000 på nytt (forhåpentlig så har du integrert alle service-pakkene i denne distroen) Hvis det er noe av hardwaren som forårsaker dette problemet så ville jeg nok heller ha mistenkt RAM, CD-ROM el. HD. BTW: Hvilkene temperaturer har du på CPU og chipsettet? Gi oss en nærmere beskrivelse av BSOD'ene så kan vi kansje hjelpe lit mere enn dette. Du har vel lastet ned BIOS for V.2? Hvis ikke så kan de(n) lastes fra http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm PS: Har du vurdert Win XP som er mere vennlig å innstallere på nyere maskiner sammenlignet med Win 2000 (hardwarestøtte). Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Ja, for versjon 2 ja.... Feilen ligger nok ikke i win2k min kjære venn, kjenner noen andre med samme hk og de kjører win2k... så jeg vil tippe at hk er dårli Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg ville rett og slett ha satt FSB til 133 og ram til Sync jeg. Liker alltid og instalere alt og når jeg har gjort det ta backup av disken og så finne ut hva som er stabilt. For høy ram hastighet fører ofte til bluescreens. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 jeg ville prøvd med andre ram brikker Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg ville rett og slett ha satt FSB til 133 og ram til Sync jeg. Liker alltid og instalere alt og når jeg har gjort det ta backup av disken og så finne ut hva som er stabilt. For høy ram hastighet fører ofte til bluescreens. Ikke no som er overklokket... Men vi fikk lagt inn nyeste bios til slutt, hvem vet som var feil Nå funker den mye bedre, men har en tendens til å restarte spontant... Kan gå flere timer eller noen få minutter etter oppstart. Er litt sånn 'random' over det hele Noen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Har hadd samme problemet. Da var det rammen som var deffekt. Lenke til kommentar
formann Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 For litet psu, dårlig montert cpu kjøler/defekt vifte, ødelagt ram kanskje ? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 For litet psu, dårlig montert cpu kjøler/defekt vifte, ødelagt ram kanskje ? Hmm... 360W chieftec, vifte er montert av meg personlig (temp er rundt 40 grader), ram skal testes.... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Et par andre ting er at enkelte ganger etter at den har restarta så kommer det ikke skjermbilde eller en bluescreen som sPAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA". Noe som sier meg at det er minnet... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 www.simmtester.com ----> DocMemory. Kjør minnetest. Høres ut som om noe er særdeles galt. DrErling Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 The errors just keep coming.... En annen BSoD: "XMODE_EXEPTION_NOT_HANDLED" Og en fin melding etter reboot: BIOS ROM checksum error Detecting floppy drive A media... INSERT SYSTEM DISC AND PRESS ENTER Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 www.simmtester.com ----> DocMemory. Kjør minnetest. Høres ut som om noe er særdeles galt. DrErling Hmm... har kjørt den nå, men gikk passed på alt Kanskje det finnes noen andre programmer til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå