ken8 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei. Excel 2003, norsk versjon. Jeg har en finn.rad formel som finner aksjeverdien pr stk. Hvordan bruker jeg verdien finn.rad finner til å gange med antall som ligger i feks celle A1 A1=Statoil A2=10 B3=finn.rad formel som returnere 2. Jeg vil at finn.rad skal gange med A2 slik at den i stedet for å skrive 2 i B3 skal det stå 20. Formelen jeg bruker nå er: =Hvis(ERTALL(finn.rad(A1;*tabellen*;3;usann);Finn.rad(A1;*tabellen*;3;usann);"ikke funnet") Hvordan får jeg dette til å gange med A2 uten å måtte bruke en hjelpekolonne? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Det endte med at jeg bruker støttekolonne. Så da har jeg løst det. Det var ikke SÅ viktig å få alt i en celle. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 =Hvis(ERTALL(finn.rad(A1;*tabellen*;3;usann);Finn.rad(A1;*tabellen*;3;usann)*$A$2;"ikke funnet") HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå