-Just-Me- Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Hei, kjøpte http://www.elkjop.no/product/data/mini-pc/AS1810TZBK/acer-aspire-1810 for 2 dager siden, men irriterer meg over den duringen som den lager. Høres ut som det er en bitte liten propell inni der i stedet for vifta. Når den ikke durer så er den stille som en mus, men jeg synes den duringa er der omtrent hele tia. Når jeg merker at den durer når jeg har oppe flere programmer samtidig går jeg ut av nesten alle, men den stopper fortsatt ikke å bråke. Skal den være sånn? Hva kan jeg gjøre for å få den til å være stille? Blir gal! Endret 22. april 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hvis vifta durer og ikke lager normal "viftelyd" (selv ved høy RPM) er det sikkert noe gale med vifta. Den skal nok ikke være sånn. Er nok ikke så lett å fikse det selv, må nok muligens sendes inn til reperasjon. Ta kontakt med selger. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Jeg merker også at den er veldig varm under, og den durer jo mer enn noen gang nå. Får vel ta kontakt med selgeren så fort som mulig. Jeg glemte å si at det er en mini-pc (11,4") og durer som et lite lekefly Endret 22. april 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hvilke temperaturer oppnår den? La HWMonitor kjøre i bakgrunnen mens du bruker laptopen. Husk at man ikke skal ha laptoper i fanget. Om du har det, sørg for å ikke blokk luftinngangen til vifta under. Ellers blir den veldig varm. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 (endret) kjører hwmonitor nå, men har den på fanget, men jeg har en stor flat bok under så luftinngangen skal ikke bli stengt Endret 23. april 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Dette er ved bare internettbrowsing? Det så litt mye ut for det, men jeg vet ikke så mye om hva som er vanlig for de prosessorene. Problemet er nok ikke høy temperatur, men at det er noe gale med vifta. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 hadde en del internett faner oppe, msn, og et veldig lett spill (super mario forever) når jeg har fritids Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Super Mario forever er konge Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Det egner seg godt til å forkorte norsktimene Men uansett, var innom expert der jeg kjøpte den fra, og han sa at lyden var litt 'grovere' enn normalt. Så han bestiller en ny en så får vi sammenligne med den om en ukes tid Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Acer er støykongen, det har ihvertfall jeg erfart. De duger kun for fjortiser med headset med musikken på full guffe. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Acer er støykongen, det har ihvertfall jeg erfart. De duger kun for fjortiser med headset med musikken på full guffe. Har lest tester om denne maskinen, og begge sier at den ikke lager støy. Denne derimot lager det det. Gjelder denne "erfaringen" din mini-bærbare? Endret 24. april 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Nei, en vanlig bærbar som gikk i retur. Det er et kjent faktum at de bråker mer, har mer shabby konstruksjon og dårligere deler enn andre. Det er derfor man får så bra ytelse til lav pris. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Hm, hvis dette er tilfelle så vil jeg ha en annen. Men er så utrolig fornøyd med den! MÅTTE være noe kødd som ødelag! Hadde jeg ville høre på en during så hadde jeg skrudd på støvsugeren, må være noe galt med den. Akkurat nå har jeg bare firefox oppe med 3 faner, og maskinen bare DRRRRRRRRRRRRRRR Endret 24. april 2010 av Kjetil_91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå