MatseMats Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg har en acer aspire one d250 som har fått knust skjermen sin. men nå nylig så fungerer det ikke engang å putte i en ekstern pc skjerm. hva er det som har gått galt?, det er helirriterende, får et inntrykk av at den har død, til tross for at det ikke har skjedd noe spesielt med den. Så hva burde jeg gjøre for å få fikset den?, og hvor mye koster det for service, jeg har tross alt ingen forsikkring å alt som er ødelagkt er skjermen sånn egentlig. Takker for alle svar som er relevante Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Det skal være en hurtigtast på tastaturet som veksler mellom intern skjerm og ekstern skjerm. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Det skal være en hurtigtast på tastaturet som veksler mellom intern skjerm og ekstern skjerm. Vet det, det er den knappen jeg brukte for å bytte skjerm fra den som er herpa. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 He-he, jo der har du den igjen... Regner med at det ikke er den som har gaffa og strips? Den høres unektelig litt død ut, men skader ikke å teste. <tviler veldig strkt på at det er vits å sende den til reprasjon, må du bytte f.eks hk vil det nok bli dyrere enn å kjøpe ny. Så, om du begynner med å beskrive nøyaktig hva som skjer når du slår den på så kan vi begynne å gjette på hva som er galt. Ellers standard ting å sjekke er strøm,er den på? både dataen og skjermen? pins på kabel til skjerm, beine og fine? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Lite spørsmål litt på si... Hvis pc-skjermen på den bærbare er totalvrak, men at ødeleggelsene på skjermen ikke skal ha påvirket f.eks hovedkortet. Og problemet nå er at skjermutgangen (som kanskje er integrert i hovedkortet) slutter å fungere. Da har han vel krav på reklamasjon for skjermkortet selvom skjermen er ødelagt? Men som det sies ovenfor her. Trenger mer info... Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Lite spørsmål litt på si... Hvis pc-skjermen på den bærbare er totalvrak, men at ødeleggelsene på skjermen ikke skal ha påvirket f.eks hovedkortet. Og problemet nå er at skjermutgangen (som kanskje er integrert i hovedkortet) slutter å fungere. Da har han vel krav på reklamasjon for skjermkortet selvom skjermen er ødelagt? Men som det sies ovenfor her. Trenger mer info... Hmm, heldige meg fikk den til å fungere nå, viste seg at rammen (nei, ikke sånn man spiser) ikke satt i, men gjør det nå, å den fungerer, men nå derimot er problemet at jeg ikke har noen skjerm til den lille datamaskinen, utenom den gamle skjermen jeg brukte til den stasjonære. (nei, det er ikke den med gaffa og strips, den går som ei klokke , snakker om min minibærbare nå) Jeg har stilt spørsmål om det før, men uten noe spesielt hell, men uansett, jeg trenger en ny skjerm! som er i datamaskinen, så hvor mye vil det koste å få bytta den? (Nå vil ikke jeg høre noe urelevant, slik som timepris, men en mere presis beregning!!!) Eller er det et alternativ å bytte den selv?, for det kan jeg faktisk, har halvvraka den en gang jeg bare måtte skru litt på den, så vet hvordan det jeg kan sette i en ny skjerm, men jeg kan for lite når det kommer til å skaffe meg en skjerm jeg kan putte i. Halp halp, takker for answers! Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Hei! Du kan jo ta en titt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1205730 Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Hei! Du kan jo ta en titt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1205730 Den var til hjelp faktisk, masse nyttig info, men vet ikke om jeg kan betale 800kr for en skjerm. Men lurer på om jeg kan få tak i noe ødelagt =D Fast Edit: Noen som vet noe som helt om den 3G pennen eller? Endret 23. april 2010 av MatseMats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå