boma Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei! Min PC: Radeon HD 4850 Corsair dominator 4GB Windows XP - skiftet fra windows vista, men hadde samme problem i dette OS Asus pro hovedkort Noen ganger jeg bruker mye minne ved spill eller andre applikasjoner så krasjer programmet/spillet med referanse til minneproblem. Ofte (annenhver dag) kommer blåskjermen og jeg må restarte. Prøvde først å installere et nytt OS, dette fungerte ikke og jeg får de samme feilmeldingene. Har en sterk mistanke om at problemet mitt ligger i minnebrikkene, men har ikke lyst å måtte kjøpe nye. Kan det være instillinger i BIOS som kan hjelpe? Har jeg evt. en god sak mot leverandør av disse brikkene? Jeg kan vel ikke bevise på noen måte at det er disse. (Har heller ikke lyst å være uten PC i flere uker for at de skal sjekke ut brikkene før jeg evt. får nye) Andre som har hatt samme problem? Skal oppdatere posten når jeg kommer hjem med flere spesifikasjoner, hugser ikke dette på jobb. Lenke til kommentar
advo Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei! Ville prøvd å kjøre en memory test på brikkene din. Evt tatt ut og testet om du får blåskjerm med bare en av minnebrikkene installert. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Kjør memtest med en brikke om gangen. Hvis begge fungerer, sjekk på hjemmesiden til Corsair hva som er spec på brikkene. Kan hende de trenger litt økning på spenningen for å bli stabile. Mine Corsair brikker var ustabile intil jeg satte riktig spenning/timing manuellt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå