advo Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Hei! Onkelen har en PC som fryser/henger seg opp hele tiden. Jeg trodde først det var ett windows problem, men etterhvert har jeg blitt mer usikker. Når jeg starter maskinen som normalt, så begynner den fryse etter en 10-15sek. Så prøver jeg ctrl-alt-del, Da blir skjermen svart og etter ca 1min kommer det en feilmelding "Kan ikke åpne dialogboksen for sikkerhetsalternativer under påloggingsprosessen" Googla denne feilmeldingen og fikk flere tips der. Bla Malware, virus, windows defender problemer osv. Prøvde mange av de tipsene der uten å finne ut noe særlig mer. Starter jeg noen program, så får jeg beskjed om at explorer.exe har sluttet å virker etter ca 2min. Starter jeg den i sikkermodus, så trodde jeg den kom opp som normalt, men den fryser da etter ca 2-3min. Deaktiverte alt som starta, kjørte antivirus, malware scan osv, men finner ikke noe feil. Får ingen feilmelding her bortsett fra at den fryser. Under sikkermodus tar det lengre tid før feilen kommer, men den kommer. Starta den på nytt i normal modus etter å ha fjernet oppstarts elementer osv.. Gikk bort fra PCn når den starta opp. Jeg kom tilbake etter ca 2min, å da hang den allerede før jeg fikk slått inn passordet. Jeg har nå prøvd å fjerne minnebrikkene å sette i noen fra PCn min (samme hastighet og de virker! Men for nøyaktig samme feil. Nå er jeg gått litt tomt for ideer. Noen som har hatt lignende problem? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Sjekk om rammen faktisk fungererr. Det bruker du Memtest86+ til. Hvis memtest86+ ikke finner feil i løpet av noen timer, så kan du prøve å kjøre en linux live-cd på maskinen over en tid og se om den da henger seg. Det er også mulig at en harddisk er i ferd med å ta kvelden. Dersom en disk slutter å respondere, så reagerer windows med å henge. Dette gjelder også for eksternde disker. Dersom du ikke har en ekstern disk, så bør du prøve å kjøre diskprodusentens eget testprogram for å finne ut om disken er ok eller defekt. De fleste produsenters diskverktøy er samlet på Ultimate Boot CD. Lenke til kommentar
advo Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Du hadde selvfølgelig rett Geir. Kjørte en HD test og fikk fail på denne. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå