Gå til innhold

Spørsmål om mage


Anbefalte innlegg

jeg har endtet på kostholdet mitt i det siste.. Sluttet med brus, godteri, potetegull, spiser knekkebrød til frokost og liknende.. Målet er å få flatere mage og få vekk fettet på magen og på siden, vertfall en del av det. Spørsmålet er da, er ikke det lurt å gjøre sit-ups? Jeg trener aldri, og har ikke tilgang på treningsstudio her jeg bor.. Er heller ikke en stor fan av å fare ut å gå tur egentlig O_o Har lyst å nå målet med å endre kosthold.. Tror egentlig det skal gå bra siden jeg før drakk opp til 2-4L brus hver dag, potetegull hver dag, pizza hver dag, bollepakke på skolen hver dag osv.. Det blir jo over 5000 kcal det ca? Tror jeg skal gå ned en del når jeg plutselig slutter med alt dette =)

 

Har hørt att sit-ups ikke hjelper med å få magen noen finere eller flatere når du allerede har for mye fett der, men att det heller bygger muskler under fettet som får den til å se større ut. All trening jeg gjør er 100 squats, 50 sit-ups, 30 reverse crunch og 40-50 push-ups hver dag. Er ikke mye, men tenkte det kanskje hjelper litt og får i gang forbrennelsen litt.

 

Burde jeg slutte med sit-ups når målet mitt er FLATERE mage, altså mindre mage?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok ikke at du får så store magemuskler som du prater om her, da skal du begynne med ekstra vekter på magen og diverse.

Spis mindre, beveg deg mer. Så enkelt er det. Kostholdsendring med dertil vektnedgang kan ta lang tid, 4-8 uker, før det skjer noe særlig, så ikke forvent for mye.

Men når det først starter så får man lyst til å gjøre ennå mer! Da først år du bort magefettet.

 

Er du kvinne så vil magefettet forsvinne først, er du mann blir det sist.

Lenke til kommentar

Sant det som otis skriver.

 

Alle øvelser du gjør er positivt for helsen din. For å kunne få større magemuskler må du ikke trene magen hver dag, men heller en gang i uken med tyngre vekter og flere set.

 

Men ikke misforstå meg, man kan komme et godt stykke med enkle basisøvelser slik som f. eks sit ups uten vekter.

 

For å få en pen mageregion(flat og markerte ruter) så må du utføre flere øvelser enn sit ups, fordi sit ups ikke trener hele mageregionen godt nok. Du må legge til flere øvelser for å kunne trene hele magen.

 

Gidder ikke forklare så jeg linker bare til denne filmen.

 

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Øvelser for mage:

 

Leg raise ab:

 

 

Crunch ab:

 

 

Oblique crunch:

 

 

Side bends oblique:

 

 

Sit ups ab:

 

 

Jeg har ingen ting i mot sit ups, det er alltid kjekt med variasjon i øvelsene. Sit ups er vondt og skadelig hvis de ikke utføres riktig og/eller med for tunge vekter. Husk strak rygg, ikke helt opp og heller ikke helt ned til gulvet. Jo tyngre du løfter jo renere må teknikken være i utførelsen.

 

Hvis øvelsen føles vondt og/eller ubehagelig, skal du avslutte straks før skade inntreffer.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Tror nok ikke at du får så store magemuskler som du prater om her, da skal du begynne med ekstra vekter på magen og diverse.

Spis mindre, beveg deg mer. Så enkelt er det. Kostholdsendring med dertil vektnedgang kan ta lang tid, 4-8 uker, før det skjer noe særlig, så ikke forvent for mye.

Men når det først starter så får man lyst til å gjøre ennå mer! Da først år du bort magefettet.

 

Er du kvinne så vil magefettet forsvinne først, er du mann blir det sist.

 

 

Kan jeg bare spørre om hvorfor gutta mister magefettet sist?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...