Gå til innhold

Image program med automatisk recovery

Anbefalte innlegg

Leter etter et program som kan ta et image av disken, shippe det over på en usb slik at jeg bare kan boote opp fra en usb og så kan den automatisk uten noe særlig med valg legge inn image av seg selv.

Bruker nå True Image, har googlet endel og funnet ut at de har one-click recovery, men denne får jeg ikke til å fungere. Har prøvd i 3 timer nå og får ikke brent ut noe sånt på disken.

Noen tips?

Helst gratis programvare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leter etter et program som kan ta et image av disken, shippe det over på en usb slik at jeg bare kan boote opp fra en usb og så kan den automatisk uten noe særlig med valg legge inn image av seg selv.

Sist jeg brukte Acronis, startet jeg programmet fra en USB-pinne (bootet fra den), og la et backup image av system-harddisken på en annen USB-pinne.

Etterpå tenkte jeg på om det ville ha vært mulig å legge backup imaget på den samme USB-pinnen som jeg bootet fra, eventuelt på en separat partisjon, men jeg "forsket" ikke noe mer på det. Det ville ikke ha blitt "1 click recovery", men det ville nå ha blitt en relativt enkel operasjon allikevel.

Acronis True Image er ikke gratis, men det er Macrium Reflect (free ed.). Det er mulig den kan brukes slik jeg skisserte det ovenfor, men jeg har ikke testet dette selv.

Et annet mulig gratis-alternativ er Easeus Todo Backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...