DeTomaso Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Hei. Skal hjelpe en kompis med å utvide nettverket hos ham. Han har bredbånd fra Lyse og ønsker å spre nettet rundt i huset. Han har fått kablet opp kontakter i forskjellige rom fra et patchepanel som står i nærheten av der hvor routern står i dag. Har pr. idag en linksys trådløs router med 4 porter. Dette fungerer fint men han ønsker altså nå å utvide med flere faste uttak. Det er viktig at nettet også kan kobles til trådløst... Hva er å anbefale? Kjøpe en ny router med 8 porter? Koble på en switch? (eventuelt hvilken type anbefales). Har prøvd å benytte en ekstra router som opptrer som switch, men dette er ustabilt (den ekstra routeren faller ut stort sett hele tida). Så: ønsket er å få et stabilt og godt nettverk med min. 8 porter, og basert på ovennevnte informasjon håper jeg du kan gi meg en liten anbefaling om hva som er fornuftig å gjøre her. Endret 22. april 2010 av DeTomaso Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Kjøp en switch med det ønskede antall porter og problemet er løst. Lenke til kommentar
DeTomaso Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Kjøp en switch med det ønskede antall porter og problemet er løst. Og her er det bare å kjøpe hvilken som helst type? Er det slik at noen typer ikke bør/kan benyttes sammen med Linksys Routere eller? Lenke til kommentar
Tirrin Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) ja, skal ikke være noe mere enn det. koble den til ruteren, og vips så har man flere uttak kan seff være kjekt å kjøpe en gigabits switch. Endret 23. april 2010 av Tirrin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå