Gå til innhold

Ikke artifact når man klokker BGA minne?

fUsiOn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har aldri hatt et skjermkort med slike minnebrikke, men skal vel også få artifackt der og. Er du sikker på at det ikke er GPU som stopper deg?

Jeg er sikker ja, skjer det samme selv på default clock på GPU.

Merkelig. Når man leser nyere tester så sier jo de at man for artifacks så rart at du ikke for det.

Lenke til kommentar

Hmm.. rart.. først når jeg klokket, så klokket jeg med de som er med nvidia driverene.. Nå klokket jeg med powerstrip, og da kom atifacts til og med ved 650Mhz.

Oki.. nå testa jeg den som er med detenator driveren igjen.. ingen artifact ved 660Mhz eller 670Mhz heller.. Mens powerstrip har artifacts ved både 650 og 660... Her er det noe rart...

Skal teste om det er noen ytelsesforskjell når jeg får tilbake den nye makinen min..

Lenke til kommentar

Her er min erfaring med å overklokke BGA RAM-brikker:

Dette er på en Radeon 9700 Pro, men det er ikke umulig at det er noe av det samme på en GeForce 4 Ti4200.

Med normal spenning til RAM-brikkene var det et rimelig stort gap mellom å få artifacts og å låse seg. (25MHz+)

Etter å ha økt spenningen til RAM-brikkene ved hjelp av en volt-mod, ble dette gapet vesentlig mindre. (10MHz+)

Jeg lurer på om dette med artifacts og at maskinen låser seg er "styrt" av spenningen til diverse komponenter.

Kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...