ken571 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Jeg har mange eldre harddisker som jeg har satt inn i en server som kjører Ubuntu. Dette gjorde jeg fordi jeg ville slå desse harddiskene sammen i en stor partisjon (LVM) og opprette mapper for de ulike kategoriene jeg lagrer (primært mediafiler). Dette funker egentlig greit, men jeg har nå hørt rykte om at Windos Homeserver også kan takle LVM. Er det noen som vet noe om dette? Kan jeg installere Homeserver og så montere LVM`et der, eller må det opprettes ett nytt? Jeg har lyst til å gå over til Windows igjen, da jeg har bedre innsikt i dette. Dvs. jeg gidder ikke sette meg skikkelig inn i Linuxverdenen :!::-) ) mvh Ken Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 WHS bruker ikke LVM direkte slik at du bare kan koble til diskene dine og resten går automatisk... WHS bruker Drive Extender. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 i WHS har en noen muligheter 1. Bruke alle harddisker som vanlig og dele disse på nettverket. 2. Legge til harddisker i storage pool som er en stor felles partisjon (her kommer Drive Extender inn i bildet) 3. Legge til harddisker og dedikere dem til å ta backup av mapper på serveren. Punkt tre kan høres ut som smør på flesk dersom en allerede har aktivert duplisering av mapper, men slike backup-disker kan f.eks være eksterne som kan kobles fra systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå