Gå til innhold

Leie bil i USA - under 21?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å leie bil i USA uten å ha fylt 21? Det ser ut til at man må være 21, men vet ikke om det er noen unntak eller noen selskap som ikke krever dette? Antar det er av forsikringsårsaker siden grensa er 16 for å få lappen i USA. Sjåføren er tre uker unna å fylle 21 på tidspunktet det er aktuelt å leie bil. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og noen kamerater leide bil da vi var 18/19. :) Hertz, Avis og alle de ordentlige byråene leier ikke ut hvis du er under et-par-og-tjue år gammel, men vi leide av et firma som het OK Rental som ligger ved Hilton, ikke så langt fra LAX. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er vanskelig. Er for øvrig LA det er aktuelt å leie bil, glemte å nevne det.

Har sjekka litt rundt, og umulig er det ikke. Det er noen selskap som leier til under 21 (kjipt å være tre uker fra å fylle 21 på leietidspunktet :( ) i LA, men det blir jo dyrere. Akkurat det gjør meg ikke så mye at det koster litt mer, det er jeg jo innstilt på og villig til å akseptere innenfor rimelighetens grenser, men det jeg er opptatt av er å leie fra et selskap som kan stoles på, der man får bilen man har reservert, og ikke kommer opp i all slags tull. Det virker verre, siden det bare er mindre selskaper som leier ut til under 21. Og når jeg sjekker nettet etter erfaringer fra disse mindre selskapene, er det ofte veldig varierende tilbakemeldinger, alt fra "bra og greit" til "forferdelig og svindlersk".

Så hvis noen har erfaring fra noen selskap som leier bil til under 21 i LA så skrik ut! Sjekket OK Rent A Car, Muzungu. Hva synes du om selskapet? Profesjonelle og greie? Det eneste som var et lite problem der var at de så ut til å kreve full ukesleie for bil til under 21 uten amerikansk forsikring, og vi kommer neppe til å leie bilen så lenge som en uke. Men takk for tipset hvert fall, er de seriøse og greie så kan det absolutt vurderes.

Men var for øvrig i kontakt med Black and White og slik jeg tolket svaret deres kunne jeg leie bil der. Hvis det ordner seg så er det i boks, da det hvert fall er et seriøst og bra selskap. Og for noen biler da. :D

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Slik jeg tolker Black & White må du selv ha din egen amerikanske forsikring om du er under 21 - som utlending er dette vanskelig - og amerikanske forsikringsselskap har mange flere variabler enn norske også som gjør at det kan være en langdryg affære - og det blir ihvertfall ikke spesielt lett...

Lenke til kommentar

Slik jeg tolker Black & White må du selv ha din egen amerikanske forsikring om du er under 21 - som utlending er dette vanskelig - og amerikanske forsikringsselskap har mange flere variabler enn norske også som gjør at det kan være en langdryg affære - og det blir ihvertfall ikke spesielt lett...

Klar over det, men sendte en e-post til Black and White og forklarte min situasjon, og fikk da til svar at jeg kunne leie en standard car. Men for å forsikre meg om at han forstod situasjonen helt sendte jeg en mail til jeg venter svar på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...