Gå til innhold

Fra 64 til 32 bit?

Anbefalte innlegg

Jeg kjører nå Window Vista Ultimate 64 bit og valgte og gå for den nye versjonen Windows 7.

Jeg kjøpte Windows 7 32 bit versjonen og oppdaget ikke før jeg skulle starte og legge den inn at jeg hadde gjort en bommert.

Det jeg lurer på er om jeg på noen som helst måte kan formatere harddisken og legge inn 32 bit versjonen? Jeg kan legge den inn, men kan ikke formatere. Får bare beskjed om at de gamle filene ikke blir slettet men lagt over i en versjon kaldt windows.old

Er det noe jeg kan gjøre eller må jeg bare skrote planen og kjøpe ny windows 7 64 bit versjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. På bilde 2 i den manualen du har lagt ut så får jeg ikke opp noe alternativ som heter Stasjonsalternativer (avansert).

Jeg får kun opp et bilde som viser den aktuelle stasjonen jeg har, men ingen alternativer for den som f.eks slett.

Jeg får opp det alternativet fra Windows Vista versjonen, men altså ikke fra Windows 7 versjonen.

Lenke til kommentar

Hvis du har kjøpt en oppgraderingspakke har du nok et problem. Da må du ha 64 bits. Er det en vanlig OEM eller fullversjon sletter du bare hardisken med killdisk eller liknende og installerer på vanlig måte.

I de vanlige versjonene kan du slette partisjoner på hardisken før du installerer. Kan du ikke det, er det nok en oppgraderingsversjon du har.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å bruke en oppgraderingsplate om man går fra Vista 64bit til Windows 7 32bit. MEN man kan da IKKE starte installasjonen rett fra Windows, men må starte opp via BIOS rett fra DVD platen.

Enten må man endre innstillingene i BIOS slik at den starter fra CD/DVD før harddisk, eller så kan man på mange hovedkort trykke en Fxx knapp for å velge BOOT meny under oppstart, rett etter BIOS bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...