Gå til innhold

Ron Paul - USAs neste president?

99 stemmer

1. 1. Hvem ville du stemt?

• Obama
      53
    • Paul
      40
    • Ville ikke stemt
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Obama har gjort mye.

- Helsereform.

:thumbdown:

Vil gjøre forsikring dyrere.

- Samtaler med muslimske nasjoner.

:thumbup:

Hvorfor ikke?

- Samtaler med Kina (disse har dog kjølnet noe).

Hvorfor ikke?

- Nedrustning av atomvåpen.

:thumbdown:

Atomvåpen er avskrekkende.

- Nedtrapping i Irak.

Burde aldri gått inn.

- Bedring av økonomien.

:!:

Har knapt vært verre.

- Reduksjon i arbeidsledighet.

:!:

Har knapt vært høyere.

- Stenging av Guantanamo.

Hvorfor ikke?

Helsereform: Hvorfor vil det gjøre forsikring dyrere at forsikringsselskapene får enorm konkurranse i statlig helseforsikring? Har ikke satt meg spesielt dypt inn i teamet, men det virker litt søkt for min del.

Atomvåpen: Forsåvidt rett, men ikke når man snakker om de enorme mengder atomvåpen USA har. Motstanderen gir vel blanke i om USA har muligheten til å ødelegge jorden 20 eller 15 ganger. Blir ikke noe mindre skummelt av at de bare kan gjøre det 15 ganger.

Irak: Nei, og hva skal han gjøre med det? Akkurat det han gjør? Ja.

Økonomien: Sa ikke den var bra. Sa at den bedres og det har den også gjort.

Arbeidsledigheten: Sa ikke den var lav. Sa at den reduseres og det har den også gjort.

Lenke til kommentar

Hvis Ron Paul har NOEN SOM HELST SJANGS og stiller som kandidat (hvilket er usannsylig) så skal jeg personlig REISE TIL USA OG DELTA I KAMPANJEN!

Ron Paul som president ville vært som om Thomas Jefferson stod opp fra de døde.

Endret av stud27
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helsereform: Hvorfor vil det gjøre forsikring dyrere at forsikringsselskapene får enorm konkurranse i statlig helseforsikring?

Enkelt: Fordi "konkurransen" staten bidrar med, er finansiert av skattebetalerne. Prislappen ser kanskje billigere ut, men det er fordi kundene allerede har betalt mye av den.

Har ikke satt meg spesielt dypt inn i teamet, men det virker litt søkt for min del.

Da håper jeg du begynner å sette deg inn i økonomi.

Økonomien: Sa ikke den var bra. Sa at den bedres og det har den også gjort.

At børsen går opp, betyr ikke at økonomien bedres. Finanskrisen er langt fra over, og det vil du snart merke.

Arbeidsledigheten: Sa ikke den var lav. Sa at den reduseres og det har den også gjort.

Nei. Dessuten er arbeidsledighetstallene irrelevante, da staten trikser og mikser med disse som de selv vil. Og viktigst av alt: At du har jobb er ikke ensbetydende med at du er produktiv. Staten har opprettet tusenvis av arbeidsplasser som ikke brukes til annet enn å ødelegge verdier.

Lenke til kommentar

Nuvel. Forsikring blir kanskje dyrere jevnt over, men det blir billigere for dem som i utgangspunktet ikke har råd. :) At kanskje samfunnet som en helhet betaler mer for forsikringer skal jeg ikke krangle på.

Når børsen går ned er det tidenes sterkeste tegn på at økonomien er dårlig. Hvorfor synes ikke du det er motsatt når det går opp?

Hvorvidt myndighetene trikser med arbeidsledighetstallene skal jeg ikke henge meg opp i. Hvis ikke du har noe mer konkret å komme med, hopper jeg elegant over. Hva sikter du til når du snakker om tusenvis av arbeidsplasser som ødelegger verdier?

Lenke til kommentar
Nuvel. Forsikring blir kanskje dyrere jevnt over, men det blir billigere for dem som i utgangspunktet ikke har råd. At kanskje samfunnet som en helhet betaler mer for forsikringer skal jeg ikke krangle på.

I et fritt marked vil prisene stadig presses ned i takt med økt konkurranse og effektivisering. Dette vil gjøre at stadig flere mennesker får råd til stadig bedre helsetjenester. I tillegg finnes det såpass mange gavmilde kapitalister at de som ikke er i stand til å ta vare på seg selv, vil bli tatt hånd om. Dette er den riktige måten å gjøre det på. Men sosialistene tåler ikke at de rikeste har tilgang på bedre tjenester enn resten. Sosialistene hater sosiale avvikere. De ønske rå jevne dem med jorden. De ønsker å stikke kjepper i hjulene for verdiskapningen og bremse kapitalistene. Kvaliteten har ingenting å si. Det er likhet som tenker. Likhet for alle penga. Bare alle må stå i like lange helsekøer og alle mottar de samme elendige helsetjenestene, er de fornøyd. Alle skal med, ingen slipper unna!

Når børsen går ned er det tidenes sterkeste tegn på at økonomien er dårlig. Hvorfor synes ikke du det er motsatt når det går opp?

Det kan sammenlignes med å pisse i buksa for å holde seg varm. Du blir føler deg varmere en kort periode, men det er veldig, veldig, veldig dumt.

Vi har ikke et fritt marked i dag, men et marked blåst opp av gjeld til fremtiden. Politikerne forsøker å trykke oss ut av en gjeldskrise. Det kan forskyve problemene lenger inn i framtiden, men når de slår tilbake vil konsekvensene bli enda verre.

Hvorvidt myndighetene trikser med arbeidsledighetstallene skal jeg ikke henge meg opp i. Hvis ikke du har noe mer konkret å komme med, hopper jeg elegant over.

Du kan lese litt om det her.

http://www.dagbladet.no/2009/03/03/nyheter/innenriks/arbeidsledighet/5126712/

Det finnes tre typer løgn: Løgn, forbanna løgn og offentlig statistikk.

Hva sikter du til når du snakker om tusenvis av arbeidsplasser som ødelegger verdier?

Byråkrater som ikke gjør annet enn å regulere økonomien, og dermed bremse produktivitet og verdiskapning. For eksempel menneskene som jobber i tollen. Disse gjør ikke annet enn å straffe mennesker som driver med fredelig handel.

Lenke til kommentar
I et fritt marked vil prisene stadig presses ned i takt med økt konkurranse og effektivisering. Dette vil gjøre at stadig flere mennesker får råd til stadig bedre helsetjenester.

MEN det er en grense for dette, og alt har sin pris.

Hva kan forbedres på dagens norske standard? Siden finansen er stabil så er tilbudet stabilt, og siden alle betaler er prisen lav.

Vi kan sikkert forbedre å gjøre noe med pasientkøen og helsekøen, men hva mer? Hva kan vi forbedre?

På medisink utstyr sin side så er begrensingen at selve verdensmarkedet er begrenset. Vi kan aldri nå et "effektivt" nivå sammenlignet med andre marked, dessuten vil ingenting forandre seg der sammenlignet med dagens situsion.

I tillegg finnes det såpass mange gavmilde kapitalister at de som ikke er i stand til å ta vare på seg selv, vil bli tatt hånd om. Dette er den riktige måten å gjøre det på.

Men sosialistene tåler ikke at de rikeste har tilgang på bedre tjenester enn resten. Sosialistene hater sosiale avvikere.

Korrekt, men ikke så ekstremt som du ordsetter det.

Vi liker ikke at kapitalistene kan leve av resten av samfunnet, være 2 steg over oss i klasseskillet mens vi må lide.

Problemet med ditt samfunn er ikke de første årene, men konsekvensene som kommer til å komme til overflaten før eller senere. Middelklassen vil bli mindre, underklassen vil bli større, og de fattige vil faktisk eksitere.

Vel, godt mulig symptomene ikke blir så ille da. Men vi har mye bakgrunnstoff som antyder dette. Den beste blir vel at å reise seg fra fattigdom til eventyr er et eventyr uten like. En skam jeg mangler kilder på dette, men det er en blanding av historie og økonomisk teori.

De ønske rå jevne dem med jorden. De ønsker å stikke kjepper i hjulene for verdiskapningen og bremse kapitalistene.

Hvorfor skal vi det? Vi tjener ingenting på dette.

Kvaliteten har ingenting å si. Det er likhet som tenker. Likhet for alle penga. Bare alle må stå i like lange helsekøer og alle mottar de samme elendige helsetjenestene, er de fornøyd. Alle skal med, ingen slipper unna!

Og dette er bare dumt. Vis det ikke er kvalitet er det liten vits å ha det, ingen med noe vett i hode ville støtte hva Soviet endte opp som. De gjorde det bra i starten, og så ble det en lang nedtur pga store feil som ble utført.

Vis helsekøene er for lange, og helsestellet for dårlig mens det private er ulovelig vil vi få en revolusjon PGA dette. De rike ville ha hatt sorte legeklubber med kvalitet uansett, de ville alltid ha greid seg. Middelklassen ville noen få ganger ha skaffet seg tilgang til det sorte markedet, og resten ville ha lidet intil dagen da folk blir lei og revolusjonens blå banner rager høyt over marken som kanskje blir dekkekt av blod.

Kvaliteten er god, landet vårt en nok på fote til å forsvare at vi har et godt offentlig tilbud(Kuba derimot, men det er faktisk bedre en hva folk skal ha det til), alle har sjansen, helsekøen er fortsatt på det akseptable nivået, og ja derfor er vi fornøyde.

Alle skal med, fordi konsekvensene av at folk for lov til å snike seg unna er for store.

Vi har ikke et fritt marked i dag, men et marked blåst opp av gjeld til fremtiden. Politikerne forsøker å trykke oss ut av en gjeldskrise. Det kan forskyve problemene lenger inn i framtiden, men når de slår tilbake vil konsekvensene bli enda verre.

Kanskje? Kanskje for noen andre land? Kanskje på noe? Eller ikke.

Uansett hvor ut av proporsjoner det ser ut som, tror jeg fortsatt vi kanskje er innenfor pengegrensa. For å låne ut må bankene ha noen andres sparepenger, som de betaler med rente for å få lov å bruke på det viset. Godt mulig jeg tar feil, men har du noen kilder på det?

Hvor mye er det snakk om, og hvor er det lokalisert?

Du kan lese litt om det her.

http://www.dagbladet.no/2009/03/03/nyheter/innenriks/arbeidsledighet/5126712/

Det finnes tre typer løgn: Løgn, forbanna løgn og offentlig statistikk.

Sitat stemmer ganske godt.

Men etter hva det står i den meget mangelfulle artikklen som ikke inneholder nok informasjon til å være verdt noe så blir ikke "sykmeldt eller mottar en form for trygd," satt som arbeidsledig, dette er virklig mangefult for å base en konklusjon på.

Hadde sannynligvis forsøkt å sløyd artikkelforfattern for å skrive en så mangelfull artikkel på middelmådig standard nivå vis jeg hadde fått sjansen, men igjen så er journalisme noe som er tidkrevende.

Men ja, tallende er manipuert og feilbrukt fra side til annen. Mangel på tall og mangel på tallkritik er like galt.

Cubus: Nothing to see here, move along :p Bare et godt eksempel på en god kombinasjon av korrupsjon, for lite seriøs regulering, for lite gjennomsiktighet, og ingen som har peiling på økonomi.

Og husk at USA fortsatt har en sjanse til å klare seg, landet er fortsatt ikke slådd konkurs.

Hellas og Island derimot...... eller Tyskland etter de 2 verdenskrigene............. De ble rimelig slått konkurs og må bygges opp igjen på noe galt vis.

Lenke til kommentar

Amerikanerne har blitt lei Obamas sosialisme, det vises nå også på meningsmålingene.

Tror ikke det har så mye å gjøre med Obamas korte tid ved roret, men derimot en misnøye som har ulmet og vokst og nå gir seg utslag i f.eks. Tea-party bevegelsen.

Det er knapt noen som lenger kan benekte at det er jøde-lobbyn & finans-maffian som bestemmer i USA

Den vanlige amerikaner og det som finnes av hederlige kongressmenn, har blitt fullstendig rævkjørt av zionist-bankene på Wall Street, og Federal Reserve som består av de samme kjeltringene!

Man tror knapt sine egne ører! Demokratisk valgte kongressmenn blir holdt for narr av jøder som Bernanke og får ikke engang vite HVEM som har fått disse $$$ trillionene av dollar

Trengs nok både tea-party og andre opprør hvis demokratiet skal fungere

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at han blir USAs neste president. Jeg bor i konservative West Michigan, og det er så godt som ingen snakk om han her.

Yer not much if yer not Dutch! særlig hvis du bor i Holland eller GR. Selv bodde jeg en stund i Kalamazoo og Holland og andre steder i Michigan. Akkuratt nå bor jeg i Cincinnati.

Spørsmålet om neste valg er alltid hvem blir republikanske kandidaten, ikke så mye at konservative Holland ikke liker obama.

Lenke til kommentar

Hvis så mange er misfornøyde med dagens system, så er det jo synd at den største motbevegelsen er en som ønsker å føre landet tilbake til middelalderen, med religiøs forfølgelse og alt.

USA eksisterete ikke i middelalderen. Hvis du mener den største motbevegelsen i USA er den Tea Party så tar du feil, de bare skriker høyeste og selv har det vanskelig å holde seg sammenø fordi det ensete medlemmene er enig i er at de ikke liker hva som foregår i Washington. Når det gjelder reliiøse forfølgelse så må du forklare hva litt nøyere hva du peker på. Religion har lite å gjøre med Tea Party bevegelse unntatt at flere av medlemmene er meget religiøse. Hovedsaken i denne bevegelse gjelder hvor mye innflytelse bør staten ha, ikke religion. Likevel er disse fanatiker som du ser på fjernsyn og Ron Paul libertarianer en meget liten del av amerikanske stemmere. Som du så i det siste valget så ble det meget få som støttet Ron Pauls meget konservative ideologi.

Meningsmålene viser stor misfornøyelse med tidliger og idags politikker, ikke minst pga økonomiske krisen. Amerikaner er mye mer vant til å være skepsis mot staten enn nordmenn og dette mangel på tillit er en av de mange grunner amerikaner har en annen politiske ideologi enn det typiske velferd staten.

Lenke til kommentar

Om USA eksisterte eller ikke under middelalderen er ikke poenget mitt. Jeg snakker om konseptet middelalderen, med religiøs dominans, undertrykking, m.m.

Hvilke grupper er større enn Tea Party Movement?

Jeg vil si, ut ifra mine egne observasjoner at TPM nettopp vil at religionen skal ta over for staten. Og religionsfrihet skal bli en saga blott.

Lenke til kommentar

Om USA eksisterte eller ikke under middelalderen er ikke poenget mitt. Jeg snakker om konseptet middelalderen, med religiøs dominans, undertrykking, m.m.

Jeg vil si, ut ifra mine egne observasjoner at TPM nettopp vil at religionen skal ta over for staten. Og religionsfrihet skal bli en saga blott.

Som en amerikaner som bor ganske nær bibelbeltet og som har snakket med flere TPM gutter kan jeg si at fokuet på TPM er libertærian, ikke religiøs og hvis du egentlig forstår liberarianisme så vet du at religiøsfrihet står sentralt i deres ideologi. Det finnes sikkert religiøs fanatikere og rasister blant denn gruppen og de blir oftest intervjuet av media, særlig norsk media som ofte maler hele landet som ultra religiøs. Det er mer tabloid å intervju slike gallinger som flertall amerikaner er uenig med.

TPM har ikke formet en organisasjon men flere. Den største skrev denne dokument som forklarer deres meninger- INGEN av disse har noe å gjøre med endring til grunnloven om religiøsfrihet-Det er grunnloven som de ville verne mest. Det er økonomisk frykt som er årsaken til denne bevegelsef.

1. Protect the Constitution: Require each bill to identify the specific provision of the Constitution that gives Congress the power to do what the bill does (82.03%).

2. Reject Cap & Trade: Stop new regulations that, as seen by some, would increase unemployment, raise consumers prices, and weaken the nation's global competitiveness (72.20%).

3. Demand a Balanced Budget: Begin the Constitutional amendment process to require a balanced budget with a two-thirds majority needed for any tax modification. (69.69%)

4. Enact Fundamental Tax Reform: Adopt a simple single-rate tax system by scrapping the internal revenue code and replacing it with one that is no longer than 4,543 words -- the length of the original Constitution. (64.90%).

5. Restore Fiscal Responsibility & Constitutionally Limited Government in Washington: Create a Blue Ribbon taskforce that engages in a complete audit of federal agencies and programs, assessing their Constitutionality, and identifying duplication, waste, ineffectiveness, and agencies and programs better left for the states or local authorities, or ripe for wholesale reform or elimination. (63.37%)

6. End Runaway Government Spending: Impose a statutory cap limiting the annual growth in total federal spending to the sum of the inflation rate plus the percentage of population growth. (56.57%).

7. De-fund, Repeal & Replace the health care legislation passed on Marc 23, 2010: Defund, repeal and replace the Patient Protection and Affordable Care Act. (56.39%).

8. Pass an 'All-of-the-Above' Energy Policy: Authorize the exploration of proven energy reserves to reduce our dependence on foreign energy sources and reduce regulatory barriers to all other forms of energy creation. (55.5%).

9. Stop the Pork: Place a moratorium on all [Earmark (politics) | earmarks] until the budget is balanced, and then require a 2/3 majority to pass any earmark. (55.47%).

10. Stop the Tax Hikes: Permanently repeal all tax modifications, including those to the income tax, capital gains tax and estate taxes, currently scheduled to begin in 2011. (53.38%).

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Beklager, her er linken

http://en.wikipedia.org/wiki/Tea_Party_movement#Tea_Party_Agenda:_Contract_From_America

Lenke til kommentar

Hvor var Tea Party-folkene under Bush?

Det er så rart at denne bevegelsen oppstod nøyaktig på samme tidspunkt som Obama ble president! Det er helt merkelig altså!

Det kan vel ikke ha sammenheng med at teabaggernes Pravda, FOX News Channel, faktisk skapte denne "grasrotbevegelsen" sammen med Freedom Works og Americans for Prosperity gjennom massiv promotering av tea parties på nyåret/våren 2009?

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Hvor var Tea Party-folkene under Bush?

Det er så rart at denne bevegelsen oppstod nøyaktig på samme tidspunkt som Obama ble president! Det er helt merkelig altså!

Det kan vel ikke ha sammenheng med at teabaggernes Pravda, FOX News Channel, faktisk skapte denne "grasrotbevegelsen" sammen med Freedom Works og Americans for Prosperity gjennom massiv promotering av tea parties på nyåret/våren 2009?

Først og frenst var det ingen økonomiske krise under Bush som ligner det som hendte ifjor unntatt de siste måneder. Dette bettyde at det var få som fryktet økonomiske kollaps under Bush. I tillegg hadde de fleste inntrykket at Bush ville redusere statens innflytelse og skatt, ikke øke og låne penger som Obama. Det er denne økonomisk frykt om gjeld og korrupsjon som fører til denne bevegelsen. Fox News og andre organisasjoner bare ønske å tjene litt penger med å promotere denne frykt. Selv om de fleste amerikaner ikke støtter tea party så spiller dem en viktig rolle å sette fokus på USAs gjeld slik at problemet ikke glemmes for den neste generasjon og jeg er glad at folk deltar i demokratiet. Apati er USAs største problemet.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at TPM er strekt religiøs, og når du ser retorikken så er det i aller høyeste grad et teokrati man ønsker.

Du må gi noe annet enn erklarelser som støtter ditt poeng. Ron Paul og de fleste TPM medlemmer er streng constitutionalists. Grunnloven støtter religiøs frihet.

Har du en link som støtter ditt poeng?

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at TPM er strekt religiøs, og når du ser retorikken så er det i aller høyeste grad et teokrati man ønsker.

Du må gi noe annet enn erklarelser som støtter ditt poeng. Ron Paul og de fleste TPM medlemmer er streng constitutionalists. Grunnloven støtter religiøs frihet.

Har du en link som støtter ditt poeng?

Tea Party politics and the new Christocrats. The first Tea Party Convention is over and one thing is certain: the Tea Party movement is conservative and Christian. Jesus filled the halls.

“I’m not a Republican; I’m not a Democrat; I’m a Christocrat.”

Kilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...