TheUltimateChilloutFestival2003 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 (endret) Hei, hei. Jeg lurer på om det finnes en slags bildehost man kan inkorporere i sin egen nettside? Jeg er med på å drive en nettside hvor bilder har en relativt sentral plass, og det begynner å bli et stort problem at hostene mange av disse ligger på fjerner bilder. Flere hundre innlegg er utdaterte og/eller ubrukelige fordi bildene er borte. Derfor er det svært interessant å la brukerne kunne laste opp bilder på sidens egen server. Er det mulig å få til dette i brukervennlige og enkle former? Forumet er phpbb, og vi har selvsagt installert funksjonen som muliggjør opplasting av vedlegg (attachments), men denne er svært lite fleksibel; med denne må bildene plasseres i innlegget, men vi ønsker heller å la dem kunne linke direkte til bildets adresse. Poenget her er altså at brukerne må logge seg på med sin bruker, og fra/via denne kan laste opp bilder, slik at vi slipper at bildehosten blir brukt av personer som ikke er medlemmer på siden. phpbb er forumtypen, og Joomla brukes de andre stedene på siden hvor pålogging er nødvendig. Finnes noe slikt? Takk for yelp. edit: ser nå at jeg ordla og formulerte meg ekstremt knotete, men jeg håper det går. klem. Endret 22. april 2010 av TheUltimateChilloutFestival2003 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Siden du / dere bruker Joomla! - det finnes mange "plugins" til Joomla! for å lage bildegalleri, feks Phoca Gallery. Gallery er et annet bildegalleri, det støtter phpBB2. Lenke til kommentar
TheUltimateChilloutFestival2003 Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Tusen takk, tingo! Ser ut som akkurat det jeg var på utkikk etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå