eUnaas Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Jeg har handlet en rekke reklame artikler fra http://www.motivators.com i USA. Jeg betalte med VISA i bestillingen. Likevel får jeg i forbindelse med shipping denne mailen: "In order to process your order, I just need the credit card authorization form to be filled out and sent back to me. Please email it or fax it to (516) 735-9698 attn: Maria" skjema jeg skal fylle ut ligger på denne lenken: http://www.unaas.no/CreditCardAuthorization.pdf De spør etter bilde av VISA kort + sikkerhetskode + signatur, det er jo alt man trenger for å kunne bruke kortet... ? Hva skal de med det, om jeg allerede har betalt? Endret 21. april 2010 av eunaas Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Det er vanlig i USA å be om kopi av kortet + øvrige detaljer. Neppe snakk om svindel (forutsatt at du har sjekket om på nettet om firmaet har en god eller dårlig feedback). EDIT: De oppgir selv: How should I submit my credit card information? We recommend that you submit your credit card information through our secure online cart or via phone. Please do not email your credit card information. When providing credit card information, please include your order number, the type of card, the card number, the expiration date, panel code, and your full name and billing address as it appears on the card. Endret 21. april 2010 av PerB Lenke til kommentar
heriksen Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Diskuterte faktisk akkurat det samme med en venn av meg fra USA i dag. Det har visst blitt vanlig at dersom man bestiller fra USA til Norge kan man bli kontaktet av butikken, f.eks. på telefon der de ber om en slags bekreftelse på at det er riktig person som benytter seg av bankkortet. Og at de ofte ber en sende inn samme type informasjon som nevnes av trådstarter. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Skjemaet de skal ha deg til å sende inn ligger hos Unaas Cycling. Hadde vel vært mer naturlig at skjemaet lå på Motivators egen hjemmeside, synes dere ikke? Jeg ville benyttet meg av Live Help, som Motivators har link til på hovedsiden sin, og spurt om forespørselen er reel. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Skjemaet de skal ha deg til å sende inn ligger hos Unaas Cycling. Hadde vel vært mer naturlig at skjemaet lå på Motivators egen hjemmeside, synes dere ikke? Jeg ville benyttet meg av Live Help, som Motivators har link til på hovedsiden sin, og spurt om forespørselen er reel. Se på brukernavnet til trådstarter. Han har sikkert fått det på e-post og lagt det ut på sitt eget domene. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Er man i tvil om selve henvendelsen er ekte så tar man kontakt med butikken via kjente kommunikasjonskanaler man stoler på. Da kan de bekrefte/avkrefte dette. Er man i tvil om butikken driver med svindel så søker man på navnet og ser etter erfaringer andre har hatt. Manglende treff er ingen bekreftelse på at butikken driver med eller ikke driver med svindel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå