Gå til innhold

C#: Hvordan senke CPU bruken til pathfinderen?


Anbefalte innlegg

Jeg holder på med å skrive et lite spill i XNA som kanskje en gang blir et tower defense/RTS spill.

 

Det første jeg jeg gjorde var å implementere A* patfinder algoritme. Søkefunksjonen kjøres i en while løkke, det gjør også funskjonen som sporer opp path etter at søket er ferdig.

 

når jeg nå prøver å finne en path gjennom noen hindringer(inn og ut av områder som er nesten innestengt av vegger etc.), står programmet stille ett lite sekund. Den søker vell et par hundre nodes kanskje.

 

Når jeg hadde litt problemer med å implementere A* søkte jeg litt rundt på nettet, jeg fant bland annet en A* demo skrever i C#. (se vedlegg)

 

Den kan søke igjennom veldig mye flere nodes og fremdeles bare bruke ca. 0.05 sekunder.

 

Hva kan jeg ha gjort galt?

LibAStar.rar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...