Gå til innhold

Raid på hovedkort...

Cikey

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nytt hovedkort, og så på dette kortet

Asus A7V8X/LAN/S-ATA hovedkort Socket A

VIAKT400, ATA/133, ATX, USB2.0, 8X, Raid

Jeg har to spørsmål,

1. Det står at det er raid på hovedkortet, men per i dag har jeg bare to harddisker, vil jeg kunne bruke dette kortet alikevell.

2. Dette spørsmålet er kanskje litt teit, men jeg må nesten være sikker, er alle AMD prosessorer Socket A ? (har en AMD AtlonXP 1800+)

Takker for alle råd!

Mvh

Cikey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Raid trenger bare to hardisker, men hvis den ene er større en den andre vil du ikke kunne bruke den overskytende plassen.

Og ja, du kan bruke det uansett, du trenger ikke kjøre Raid.

2. Ikke alle AMD prosessorer, men alle i Duron, Athlon og Athlon XP serien er det.

Så prosessoren din vil nok passe fint i det kortet.

Lenke til kommentar
Takker så meget *S* Da drar jeg å bestiller hovedkort :D

Kos deg! Det er det kortet jeg ønsker meg, jeg har sendt mitt i retur til databutikken og har ventet i minst 6 uker, jeg vurderer å springe å kjøpe meg et slikt et selv.

Lenke til kommentar

Dessuten: RAID PCI kort eier onboard RAID... Noe å tenke på?

Kaptein_S

For en vanlig dødlig har det veldig lite å si hvis ikke du skal sette opp en server eller et større antall disker. De som har behov for det kan jo kjøpe det. Jeg er en ivrig Pc bruker som driver med alt innen pc sjangeren og jeg har iallefall ikke behov for det.

VIA KT400 chipsettet er håpløst treigt å bugg'ete...  

Litt enig der kansje, ikke det at jeg vet om noen som har hatt problemer med det, men jeg hadde kansje kjøpt med nFORCE2 chipsettet isteden når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...