cHilfiger Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Heisann ! Jeg har et prosjekt hvor jeg skal lage en nettbutikk (veldig enkel), men har ikke tilgang til alle filene mine nå, men skal vise med veldig lignende filer. Først trenger jeg hjelp til at, når noen registrerer deg som en ny kunde så vil jeg at "KundeID" som er et autonummer i databasen skal dukke opp etter at de har registrert seg, bruker et nesten helt likt ark men bare for å vise hva jeg mener: .html - fila for å lage ny bruker: <HTML> <FORM ACTION="RegKunde.asp" METHOD="POST"> <h1>Registrer deg her</h1> <TABLE> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>Fornavn:</TD> <TD ALIGN=LEFT> <INPUT TYPE=TEXT SIZE=30 MAXLENGHT=30 NAME="kunde_Fornavn"></TD> </TR> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>Etternavn:</TD> <TD ALIGN=LEFT><INPUT TYPE=TEXT SIZE=30 MAXLENGHT=30 NAME="kunde_etternavn"><BR> </TR> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>Adresse:</TD> <TD ALIGN=LEFT><INPUT TYPE=TEXT SIZE=40 MAXLENGHT=40 NAME="kunde_Adresse"></TD> </TR> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>Postnummer:</TD> <TD ALIGN=LEFT><INPUT TYPE=TEXT SIZE=4 MAXLENGHT=4 NAME="kunde_Postnr"></TD> </TR> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>E-post:</TD> <TD ALIGN=LEFT><INPUT TYPE=TEXT SIZE=30 MAXLENGHT=30 Name="kunde_Epost"></TD> </TR> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>Fasttelefon:</TD> <TD ALIGN=LEFT><INPUT TYPE=TEXT SIZE=12 MAXLENGHT=12 Name="kunde_FastTele"></TD> </TR> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>Mobil:</TD> <TD ALIGN=LEFT><INPUT TYPE=TEXT SIZE=12 MAXLENGHT=12 Name="kunde_Mobil"></TD> </TR> </TABLE> <P> <INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Send opplysninger"> <INPUT TYPE=RESET VALUE="Slett tekstboksene"> </FORM> .ASP - fila som legger en ny kunde til i databasen: <%@ Language=VBScript %> <% Option Explicit %> <% Dim objTilknytning Set objTilknytning = Server.Createobject("ADODB.Connection") objTilknytning.Connectionstring="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "DBQ=C:\inetpub\wwwroot\Kristoffer10\programania\Ordre.mdb" objTilknytning.Open Dim kunde Kunde = request.form("KUNDE.KundeID") Dim objTabellsett Set objTabellsett = Server.Createobject("ADODB.Recordset") objTabellsett.Open "KUNDE", objTilknytning,,3,2 objTabellsett.AddNew objTabellsett("Fornavn")=Request.Form("kunde_Fornavn") objTabellsett("Etternavn")=Request.Form("kunde_Etternavn") objTabellsett("Adresse")=Request.Form("kunde_Adresse") objTabellsett("Postnr")=Request.Form("kunde_Postnr") objTabellsett("Epost")=Request.Form("kunde_Epost") objTabellsett("Fasttelefon")=Request.Form("kunde_FastTele") objTabellsett("Mobil")=Request.Form("kunde_Mobil") objTabellsett.Update objTabellsett.Close Set objTabellsett=Nothing objTilknytning.Close Set objTilknytning=Nothing Response.write("Du er nå registrert med kundeID: "?????????") %> Jeg vil at "Du er nå registrert med kundeID: "??????" " spørsmålstegnene skal bli til det nye medlemmsnummeret, er dette mulig? også ville jeg gjerne at i html - fila så vil datoen idag vises som standar, så man ikke trenger å skrive inn den når man bestiller noe. Men imorgen vil jeg legge opp riktige filer + kanskje et spørsmål til. (kl. 07:30 tipper jeg) Trenger et kjapt svar, og er evig takknemelig den som kan hjelpe meg edt: Har lagt til de nye filene, det "tredje" spm. klarte jeg å svare på selv, fint om jeg kunne få svar innen kl. 10. også det med datoen skal legges en kode inn i enten html ellet asp fila under så man slepper å skrive det inn hver gang man skal bestille, enten at det dukker automatisk opp i html file i tekstboksen eller at det går automatisk i .asp: <h1>Bestill varer her:</h1> <p>Bestillingen er bindende, og du vil bli fakturert til adressen din.</p> <FORM ACTION="regBestilling.asp" METHOD="POST"> <TABLE> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>KundeID</TD> <TD ALIGN=LEFT> <INPUT TYPE=TEXT SIZE=7 MAXLENGHT=7 NAME="ordre_KundeID"></TD> </TR> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>VareID</TD> <TD ALIGN=LEFT><INPUT TYPE=TEXT SIZE=15 MAXLENGHT=15 NAME="ordre_VareID"><BR> </TR> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>Dato</TD> <TD ALIGN=LEFT><INPUT TYPE=TEXT SIZE=10 MAXLENGHT=10 NAME="Ordre_Dato"></TD> </TR> <TR> <TD ALIGN=RIGHT>Kvantum</TD> <TD ALIGN=LEFT><INPUT TYPE=TEXT SIZE=5 MAXLENGHT=5 Name="ordre_kvantum"></TD> </TR> </TABLE> <INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Bestill"> <INPUT TYPE=RESET VALUE="Nullstill"> </FORM></p> .asp - fila <% Dim objTilknytning Set objTilknytning = Server.Createobject("ADODB.Connection") objTilknytning.Connectionstring="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "DBQ=C:\inetpub\wwwroot\kristoffer10\programania\ordre.mdb" objTilknytning.Open Dim objTabellsett Set objTabellsett = Server.Createobject("ADODB.Recordset") objTabellsett.Open "Bestilling", objTilknytning,,3,2 objTabellsett.AddNew objTabellsett("KundeID")=Request.Form("ordre_KundeID") objTabellsett("VareID")=Request.Form("ordre_VareID") objTabellsett("Dato")=Request.Form("ordre_Dato") objTabellsett("kvantum")=Request.Form("ordre_kvantum") objTabellsett.Update objTabellsett.Close Set objTabellsett=Nothing objTilknytning.Close Set objTilknytning=Nothing %> Ny bestilling er registert Endret 22. april 2010 av cHilfiger Lenke til kommentar
brgr Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Svar på dine spørsmål, litt sent kanskje men svar for andre som måtte lure på tilsvarende ihvertfall. [quota] Først trenger jeg hjelp til at, når noen registrerer deg som en ny kunde så vil jeg at "KundeID" som er et autonummer i databasen skal dukke opp etter at de har registrert seg, [/quota] Dim con : Set con = Server.Createobject("ADODB.Connection") con.Connectionstring="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & _ "DBQ=C:\inetpub\wwwroot\kristoffer10\programania\ordre.mdb" con.Open Dim tbl : Set tbl = Server.Createobject("ADODB.Recordset") 'kan vær jeg veksler om disse to tbl.LockType = 3 tbl.CursorType = 2 tbl.ActiveConnection = con Dim dt_Order dt_Order = Now 'finner dato og tid automatisk tbl.Open "SELECT * FROM Bestilling;" tbl.AddNew() ' Val(verdi) gir oss ett tall utav inputten. tbl("KundeID") = Val(Request.Form("ordre_KundeID")) tbl("VareID") = Val(Request.Form("ordre_VareID")) tbl("Dato") = dt_Order tbl("Kvantum") = Val(Request.Form("ordre_kvantum")) tbl.Update tbl.Close tbl.Open "SELECT * FROM Bestilling ORDER BY BestillingID DESC;" Dim id_Bestilling id_Bestilling = tbl("BestillingID") tbl.Close Set tbl = Nothing con.Close Set con = Nothing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå