KjellV Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Skal ha et lite script som kan sende inn respons fra ett skjema på hjemmesiden min til inbox'en min. "mail.html" blir vel ca slik (?) : <html> <body> <form method="post" action="mail.php"> <p> Navnet ditt: <input type="text" name="navn" size="25" maxlength="25"> </p> <p> E-post adressen din: <input type="text" name="epost" size="25" Maxlength="25"> </p> <p> Kommentaren din: <br /><br /> <textarea cols="20" rows="5" name="beskjed"></textarea> </p> <p> <a href="mail.php"><input type="submit" name="submit" value="Send inn opplysningene"></a> </p> </form> </body> </html> Hva er det som må stå i mail.php da? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Kanskje noe som: if(@mail("[email protected]", "Feedback", $_post['beskjed'], "From: "$_post['navn']" <$_post['epost']>")) echo "Respons er sendt!"; else echo "Feil ved sending av mail!"; Har ikke testet det, men har benyttet noe ganske likt før. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Skrev dette i "mail.php": <html> <body> <?php $navn; $epost; $beskjed; $to = "[email protected]"; $subject = "Tilbakemelding"; $message = "$beskjed n $navn n $epost"; mail ($to, $subject, $message, $headers); ?> <p> E-posten er sendt. Takker så meget for forhåpentligvis positiv respons. </p> <p> Klikk <a href="http://home.no.net/url/">her</a> for å komme tilbake til hovedsiden."; </p> </body> </html> Men hvordan kan jeg få e-post adressen de skrev inn som avsender? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 se på den her: http://magikern.sytes.net/code/php/mail/ skrev den for en god stund siden men har endret ganske mye med tidene Ting jeg har lagt inn: 1. validerer mail addresse 2. sjekker at alle felt er fylt ut 3. man har både script og skjema i en fil. 4. eneste du må endre før bruk er din egen mail addresse i scriptet, alt annet blir funnet automatisk. 5. hvorvidt sendingen gikk feilfritt eller ei blir det innformert om 6. avsender blir mail addressen innskrevet i skjemaet. PS: jeg hater å skrive forklaringer underveis i script så sorry men det finner du ikke mange av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå