tmolvik Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hei, Tenker på å bytte ut den "gamle" bærbare, men trenger litt tips og hjelp til å finne meg en ny en. Bruker PC mest til surfing og "enklere" spill som Football Manager, men også en del jobb via Citrix, Excel-ark osv. Det blir dermed veldig mye "multitasking" med gjerne alle ting oppe samtidig i tillegg til mange vinduer i nettleser, så det er viktig med god ytelse der. Har eellers egentlig ingen spesifikke krav da det er begrenset hvor mye jeg har fulgt med i utviklingen i det siste, men har noen punkter som dem som er villige til å hjelpe eventuelt kan ta hensyn til. - Jeg er veldig ømfintlig for lyd og varme og et av de viktigste kravene er derfor en maskin som er veldig stillegående og samtidig ikke blir for varm. - Skjermstørrelse bør ligge mellom 15-17", men spiller ingen veldig stor rolle - Windows 7 med mindre det finnes gode grunner for å velge noe annet om mulig med Office-pakken inkludert - Jeg ønsker å kunne koble PC'en til TV'en og trenger dermed enkle tilkoblingsmuligheter. Vet ikke om jeg kan bruke HDMI til det, men HDMI er uansett obligatorisk. - Trådløst nettverk med høy ytelse - BluRay-spiller med mindre dette vil gi en veldig økning i pris kontra DVD. Er vel relativt begrenset hvor mye man ser BluRay på PC? - Spiller mye musikk via PC'en, så det kan godt være god lyd - Relativt lang batteritid - Harddisk på 500GB+ - Ikke for tung, men trenger heller ikke være noen lettvekter med tanke på at jeg stiller visse krav til størrelse - Pristak på 10000,- På forhånd takk! Mvh Thomas Lenke til kommentar
tmolvik Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Da prøver vi følgende; Er det noen som har erfaringer med denne maskinen; Packard Bell Easynote TJ75-JO-546NC http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/PackardBell-EasynoteTJ75-JO-546NC/126811.3003/ Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Det er en hel tråd helt for seg selv der denne maskinen diskuteres i det vide og brede. Lenke til kommentar
tmolvik Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Det er en hel tråd helt for seg selv der denne maskinen diskuteres i det vide og brede. Det er såvidt jeg vet TJ724, og den ha jeg lest. Det bekymringsfulle der er pipelyden som veldig mange rapporterer, men ettersom den jeg har sett på er konfigurert annerledes så lurer jeg på om det vil gjelde for den også. Det er mulig at det egentlig er samme maskin og at det som gjelder for 724 vil gjelde for denjeg ser på også, men isåfall er det fint om noen kan bekrefte/avkrefte dette.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå