Skyax Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Heisann Svarte JA på spørsmålet om selvmord. Kom ikke inn i militæret. Men det jeg lurer på, er om dette kommer til å følge meg resten av livet.. Kan jeg slite med å få jobb i kommunen fks. ? Kan arbeidsgiver se dette? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ja. Tøv og vas. Mulig politiet kan kreve å se det om du søker PHS, men arbeidsgivere generelt har ingenting med det å gjøre. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Ja. Ja?!? NEI! All informasjon militæret har om deg blir hos militæret. Ingen andre skal ha innsyn i dokumentene dine der, og du kan ta det helt med ro. Det eneste militæret gjør er å anmelde evt. lovbrudd de oppdager, men det har aldri vært ulovlig å tenke tanker, så det er ikke noe problem her. I alle andre tilfeller må sensitiv informasjon kun brukes innad i forsvaret. Det er heldigvis ikke slik at de legger ut legeerklæringer og annen høyst sensitiv informasjon internett... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Ja det vil følge deg, men nesten ingen har rett til å se dine personlige papirer. Politiet kan. Men etter et par år, og om det skulle dukke opp, kan du jo si du er "helbredet" og har sett lyset! Endret 21. april 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Dersom det dukker opp i dagens lys kan du si at du hadde en tøff periode når du svarte ja på spørsmålet. Nå tror ikke jeg at dette er noe f.eks kommunen finner ut av, men det er selvfølgelig ikke noe problem å bli "frisk" i ettertid. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Uansett så svarer man ikke JA på det spørsmålet om man ikke har det. Det er ikke noe som følger deg, men helt sikkert er dette registrert et sted. Ikke gå rundt å tro at statlige etater er så dumme at slike opplysninger forsvinner i løse lufta. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 24. april 2010 Forfatter Del Skrevet 24. april 2010 Så jeg trenger ikke å bekymre meg for at jeg ikke kan bli lærer på barneskole? Lenke til kommentar
sib Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Nei. Det er ytterst få som har tilgang på denne informasjonen. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Så jeg trenger ikke å bekymre meg for at jeg ikke kan bli lærer på barneskole? Nei, hvis du tenker på en evt politiattest du må levere i forbindelse med jobbsøknad, så kommer ikke det på attesten. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Nok en gang kom dette til å plage tankene mine! Er et år siden jeg var på sesjon og slapp militæret pga. selvmordstanker... Men igår søkte jeg på "Søknad om førerkort klasse B" Den leveres inn til politiet. Kan de nekte meg bil-lappen pga. det som jeg sa i militæret? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Tviler på at det at du en gang har hatt selvmordstanker kan forhindre at du får lappen. Som sagt av flere her, så kan du jo ha blitt "frisk" etter en tøff periode i livet ditt. Lenke til kommentar
Kreatoon Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Uansett så svarer man ikke JA på det spørsmålet om man ikke har det. Det er ikke noe som følger deg, men helt sikkert er dette registrert et sted. Ikke gå rundt å tro at statlige etater er så dumme at slike opplysninger forsvinner i løse lufta. Henviser til episoden hvor statlige dokumenter var på avveie og landet i hagen til nabo! Vg/db hadde en sak om det, holder på å lete etter link! Edit: fant link http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10035073 Endret 3. september 2010 av Kreatoon Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Nok en gang kom dette til å plage tankene mine! Er et år siden jeg var på sesjon og slapp militæret pga. selvmordstanker... Men igår søkte jeg på "Søknad om førerkort klasse B" Den leveres inn til politiet. Kan de nekte meg bil-lappen pga. det som jeg sa i militæret? Jeg hadde selvmordstanker i stadighet i en periode, fikk både lappen og bil i denne perioden. Bare fordi man har selvmordstanker (har hatt evt) så betyr det ikke at man ikke kan kjøre bil. Uansett, er man logisk så tenker man over at det er større sjangs for å bli grønnsak enn å dø ved kræsjing av bil som selvmord. Endret 8. september 2010 av AnnChristin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå