Windoge Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Er det noen vektere her som har fått med seg resultatet av årets lønnsoppgjør i vekterbransjen? Per i dag er det renhold og privat vaktvirksomhet som er lavest lønnet i denne kategorien. Per i dag ligger vakt -og renholdsvirksomhet på 80% av gjennomsnittlig industriarbeiderlønn, og kravet for begge partene var å øke dette til 85%. På lik linje med renhold ble tariffoppgjøret for vektere brutt av samme grunn. Arbeidsgiverne i bransjen ønsker at de som har minst skal få mindre. Arbeidsgiverne har avvist kravet om å øke garantiordningen, og ønsker heller å svekke denne. Dvs at vektere kanskje går ned i lønn. I tillegg ønsker de å redusere natt -og helgetillegget. Jeg tror kanskje det er på tide å se seg etter ny jobb snart. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Snart kommer vel øst-europeerne inn her også, og da blir det enda verre. En litauer med norskkurs kan sikkert sjekke dører og bygg. Det er jo ufaglærte oppgaver. Ja, jeg ville prøvd å finne noe annet hvis mulig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Betaler man med bananer får man aper som arbeidskraft. Med to fagbrev blir jeg nok å finne meg noe annet å gjøre når ting skal være på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå