sneipen92 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hei, jeg er en gutt som snart er ferdig med VG2 og begynner nå seriøst å vurdere å ta min utdannelse i USA. Jeg har alltid vært interessert i realfagene (Fysikk og Matte) og er god i engelsk. Men jeg veit rett og slett ingenting om krav til ditt og datt. Jeg har snitt på over 5, og får 5ere og 6ere i Fysikk og Matte. Hvilke universiteter er det som tilbyr samme utdannelse som på NTNU, jeg vil bli en sivilingeniør innenfor Energi og Miljø (tror jeg) eller noe i den gata. Hvordan er egentlig mulighetene til å komme inn på et godt universitet? Tenker sånn: Cambridge, Brown, Harvard osv.? Noen som har fine nettsider med info, eller erfaringer å dele? Lenke til kommentar
aregar Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Du trenger vel gode karakterer og svært godt med penger for utdanninga.. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) www.collegeboard.com Du må ta "The SAT" og få en score som de forskjellige collegene aksepterer. Denne prøven varer i underkant av 4 timer og består av: - Matte - Leseforståelse - Skriveforståelse Endret 21. april 2010 av Requi Lenke til kommentar
mMilken Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 CalTech, Stanford, Georgia Tech, MIT Lenke til kommentar
sneipen92 Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Ok, takk for svar. Skal snakke mer med rådgiver på skolen og sjekke ut den SAT testen! Lenke til kommentar
Pezzonovante Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 http://www.ansa.no/upload/Dokumenter/Infosenteret/Landbrosjyrer/USA_landbrosjyre2009.pdf Sjekk ut den. Der står alle de forskjellige greiene som kreves for å studere til bachelor, master/MBA i USA. Det er langt nær bare SAT-test du trenger. Som du kan lese i det dokumentet, så er det en rekke andre krav som trengs. Det å søke er et helvete, og det er en relativt krevende. (holder på å ta knekken på meg) Flere av de jeg kjenner har brukt over et år på å forbedre og fikse på søknaden. Å søke bachelor i usa er generelt vanskelig. Spesielt iht. referanser fra tidligere lærere, da de færreste videregående lærere har særlig stor kompetanse (mye lettere å få f.eks en professor til å skrive referanse til deg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå