Gå til innhold

Hjelp til valg av netbook/miniPC.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har litt lyst å kjøpe meg enn netbook/miniPC å bruke i skolesammenheng. Det er praktisk, i tillegg kan jeg bare ha den jeg har nå på rommet koblet til TVen med HDMI. Det hadde vært den beste løsninga for meg akkurat nå føler jeg.

Jeg har noen "kriterier":

- 10-11"

- God batteritid

- Godt tastatur

- God touchpad

- Kunne vel tenke meg W7, jeg vet ikke om det finnes (datt ut fra Dataverdenen for et år siden). Hvilke alternativer det?

- Håpte på å bruke maks 4000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettopp for noen dager siden en Asus EEEPC 1001HA minipc, og jeg elsker den! Den er en av de billigste minipc'ene der ute til 2000,- kr.

Jeg svarer på dine kriterier her:

- 10-11" = Skjermen er 10,1 tommer.

- God batteritid = 3 timer.

- Godt tastatur = Ganske fornøyd med både tastatur og touchpad

- God touchpad = Se over

- Kunne vel tenke meg W7, jeg vet ikke om det finnes (datt ut fra Dataverdenen for et år siden). Hvilke alternativer det? = Min kom installert med Windows XP, men jeg tror du kan få installert W7 på den.

- Håpte på å bruke maks 4000. = Denne kosta 2000 kr på komplett. ;)

Man kan også bruke PC'en til litt eldre spill og emulatorer og sånt. ;)

Lenke til kommentar

Forresten, det var ikke noe krav at mini-pcen skulle ha HDMI. Det jeg mente var jeg skulle bruke den PCen jeg har nå kobla til TVen 24/7 via HDMI. ;) Men det er jo bare kjekt å ha HDMI på den lille også. Den Otern nevnte her har også den batteritiden jeg ønsket meg da jeg sa "lang batteritid". Snakka da om mange timer, typisk 5-10 timer, så jeg kan ha den gjennom en hel skoledag og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...