jacoobholm Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Skal flytte denne fra en eldre Mazda 323 til en Toyota Celica 94modell. Det viser seg at cd spilleren skal ha 2 strømkontakter, mens celica'en kun har 1. Jeg har sett etter adaptere på biltema, men finner ingen til eldre mazda. Noen som vet hvilke adapter kabler jeg trenger, og om ISO standarden er 1 eller 2 kontakter? Mange takk, Jacob Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hvis du skal flytte spilleren FRA mazdaen, til toyotaen, så er det toyotaen du trenger adapter til Ser ut til at biltema har det: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdeler/Adapterkabler-ISO/ Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Hvis du skal flytte spilleren FRA mazdaen, til toyotaen, så er det toyotaen du trenger adapter til Ser ut til at biltema har det: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdeler/Adapterkabler-ISO/ Doh!! Selvsagt, CD spilleren har jo ingenting med Mazdaen å gjøre, og de har jo en adapter til toyota.. Sukk.. Godag mann økseskaft Mange takk =) Lenke til kommentar
goggen92 Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Skal flytte denne fra en eldre Mazda 323 til en Toyota Celica 94modell. Det viser seg at cd spilleren skal ha 2 strømkontakter, mens celica'en kun har 1. Jeg har sett etter adaptere på biltema, men finner ingen til eldre mazda. Noen som vet hvilke adapter kabler jeg trenger, og om ISO standarden er 1 eller 2 kontakter? Mange takk, Jacob jeg og en kammerat koblet opp en cd spiller fra pioneer nå for to helger siden i en tayota carola 1990, hadde samme problemet, men det var en enkel kopling å gjøre. du kutter bare av alle lederene i det nye adapteret, og på det gamle. kopler sammen signalledningene til høytalerene til de gamle signalledningene(sannsynligvis de tynneste), og du kopler blå sammen med den gamle blå(+), og den gule med den gamle gule(jord) (de tykkeste). hvis det ikke er akkurat slik som jeg skrev, så kan du vel ikke gjøre mye galt hvis du bare kopler jord sammen med jord, og + sammen med +. adapter er selfølgelig lettere hvis det passer Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Men det anbefales å ordne opp litt bak spilleren! For litt sia gjorde jeg en skikkelig opprydning der, fjerna 3-4 adaptere/ISO over ganger og kutta bort masse unødvendige lengder. Digg å slippe å stappe spilleren inn igjen for å få plass. Anbefales! Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 22. april 2010 Forfatter Del Skrevet 22. april 2010 Stemmer, det er ikke så rotete bak der fra før. Jeg er ikke noen elektronisse, så jeg prøver adapter først, så får jeg heller sette meg litt inn i det hvis det ikke fungerer. Takk for svar =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå