Jimstar Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Hei Jeg jobber som assistent i en familiebarnehage (2 ansatte, 9 barn, 1pedleder som møter èn gang i uka) og har nylig blitt flyttet til en annen avdeling. I denne avdelingen er det to assistenter som ikke forstår hverandre språkmessig. ved senere anledning har det vist seg at hun ene har prøvd gjennom møter med ped.leder og styrelsen og løse problemet, men har tilslutt måttet slutte, pga at den andre assistenten ikke ville snakke til henne. Det har også kommet frem at den ene assistenten behandler barna dårlig, og ikke bør jobbe i bhg. Dvs at den assistenten som er flink med barn, OG har prøvd å løse problemet har måttet slutte, pga ledelsen ikke har tatt stilling til problemet. Det er grunn til å tro at det er vanskelig å sparke noen, da de mener de ikke har grunnlag nok. er desverre relativt grønn når det gjelder juss, men er engasjert for å gjøre det rette. Skal kreve møte med ledelse imorgen, og trenger dermed akutt noe jeg kan referere til rent juridisk. Noen som kan hjelpe snarest? Hjelp settes enormt stor pris på. OBS: TRENGER LINK, BEVIS PÅ AT LOVEN ER GENUINE! :) Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 man trenger ikke juss for å komme frem i en sak. og foreligger det kontrakter og ting er som de skall, så går det heller ikke an å slutte på dagen. er trivselen så lav at noen velger å si opp, er det helt klart noe som bør gjøres. når en kolega gjør noe du ikke liker, fåreslår jeg at du snakker med vedkommende.. finner dere ingen løsning på problemet er dette noe du skal ta videre med avdelingsleder. hvis avdelingsleder ignorerer situasjonen trur jeg at jeg ville ringt fagforbundet og bedt om videre veiledning.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå