Gå til innhold

Universale kapslinger i plast og innfellbare plugger (elektronikk)


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Noen som vet om en god plass en kan kjøpe universale kapslinger i plast i forskjellige størrelser og utforminger? Planen er å bruke de til å kapsle inn diverse hjemmelaget elektronikk og styringer.

 

Vet at Elfa mye sånt, men er ikke villig til å betale over 100 kr/stk for disse plastboksene som de koster der. Det er garantert noen kinesere som selger bokser til et par kroner stykket et sted i verden jeg kan bestille fra :). Noe ala DealExtreme eller steder hvor de får tak i tingene de selger.

 

Trenger også han/hun plugger i forskjellige utforminger og antall pins. Helst med løse kabelsko jeg kan presse på og montere i de. Trenger igrunn mest en innfellbar type som kan felles inn i disse plastboksene med tilhørende huntilkobling. 2 til 20 pin er interessant! :)

 

Noen som vet om generelle sider med billige komponenter når vi først er inne på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg funnet masse kapslinger på eBay til rundt 40 kr/stk inkl frakt og oppover. Var lett å finne bare jeg fant ut hva de kaller det :).

Enclosures på eBay

 

Samt mulig å bestille herfra til ca 6 kr/stk og oppover dersom man bestiller nok til at det lønner seg med 250 kr i frakt:

OKW Enclosures

 

Fant mange flere på Google med varierende frakt, så sikkert noe som er billigere :).

 

Da lurer jeg bare på dette med plugger om noen har erfaring på hvor dette er billigst å få tak i.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...